שוק ההון    

אירונאוטיקס תמכור כלי טייס בלתי מאויישים לשתי מדינות באירופה ב-18 מיליון דולר

קרדיט: אירונאוטיקס

אירונאוטיקס חתמה על הסכם עם שתי מדינות אירופאיות. מהחברה נמסר כי היקף העסקאות עומד על כ-18 מיליון אירו. מהודעת החברה משתמע כי אחת המדינות איננה חברה באיחוד האירופי ובנאט"ו.

תמכור למדינה אירופאית כלי טיס בלתי מאוישים מסוג 1Aerostar לרבות ציוד ושירותים נלווים בתמורה לסך כולל של כ- 14 מיליון דולר. מועד אספקות תכולת העסקה על פי ההסכם הינו על פני תקופה של כ-12 חודשים ממועד חתימתה, כאשר התמורה בגין העסקה תשולם בהתאם לאבני הדרך החוזיות. על פי הסכם ההתקשרות ללקוח קיימת אופציה, לתקופה של 24 חודשים, לרכישת כלי טיס בלתי מאוישים נוספים וציוד נלווה בסך של עד 6 מיליון דולר ארה"ב.

ההסכם השני, עם מדינה אירופאית החבררה באיחוד האירופי ובנאט"ו הוא למכירת כלי טיס בלתי מאוישים מסוג 3 2Orbiter לרבות ציוד ושירותים נלווים, ומתן שירותי אחזקה ותמיכה בתמורה לסך כולל של כ-4 מיליון דולר מועד אספקות תכולת העסקה על פי ההסכם הינו ב-Q4 של שנת 2018 ,כאשר התמורה בגין העסקה תשולם במלואה במועד קבלת המוצרים.

לפני חודשים ספורים דחתה אירונאוטיקס הצעה לרכישתה שהגישה רפאל יחד עם אביחי סטולרו. השניים הציעו לשלם 430 מיליון שקל תמורת החברה.

אירונאוטיקס הסבירה את הסירוב בכך שסכום ההצעה נמוך מדי ואינו מבטא את שווי החברה. כשהחברה יצאה להנפקה, לפני למעלה משנה,  היא הוערכה ב-1 מיליארד שקל.

אירונאוטיקס נשלטת בידי – KCPS, וויולה ובראשית ומתמחה הפיתוח ויצור של כלי טייס בלתי מאוישים. רפאל מעוניינת להיכנס בצורה מסיבית לתחום הכלי טיס הלא מאוישים  ורכישת אירונאוטיקס היא בהחלט דרך לעשות זאת.

בין רפאל לאירונאוטיקס מתקיים שיתוף-פעולה במסרת מספר מיזמים, ושתי החברות מחזיקות במשותף את חברת קונטרופ שצומחת מדי שנה ושווה על פי ההערכות קרוב ל-500 מיליון שקל.