איתמר מקבלת דחיפה בארה"ב; המוצר שלה יקבל שיפוי גבוה ב-32 דולר ממוצרי המתחרות
שוק ההון    

איתמר מקבלת דחיפה בארה"ב; המוצר שלה יקבל שיפוי גבוה ב-32 דולר ממוצרי המתחרות

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר ; צילום: יח"צ

CMS – Centers for Medicare & Medicaid, שהינו הגוף הקובע את גובה השיפוי הביטוחי של ה-Medicare Health Program, העניק למוצר ה-WatchPAT של איתמר מדיקל יתרון תחרותי משמעותי בשיפוי הביטוחי על פני מוצרים מתחרים בשוק האמריקאי.

ברבעון השני דיווחה איתמר על הכנסות שיא של יותר מ-6 מיליון דולר ועל צמיחה של 21% בהכנסות מוצר  ה-WatchPAT.

בהתאם לקוד השיפוי החדש, מוצר ה-WatchPAT של איתמר מדיקל יהיה זכאי לשיפוי ביטוחי הגבוה ב-32 דולר בהשוואה לקוד השיפוי שנקבע למוצרים המתחרים בשוק. קוד השיפוי החדש ייכנס לתוקפו החל ב-1 בינואר 2019. להערכת איתמר מדיקל, להחלטת ה-CMS תהיה השפעה מהותית על שוק בדיקות השינה הביתיות בארה"ב ועשויה להיות לה השפעה על היקף המכירות של החברה.

לראשונה, ההחזר הביטוחי שיינתן בארה"ב לבדיקת ה-WatchPAT של איתמר מדיקל יהיה גבוה משמעותית מזה של הבדיקות המתחרות וייאמד בכ-172 דולר לבדיקה, בהשוואה לכ-140 דולר לבדיקה מתחרה. העדכון החדש כפי שנקבע על ידי ה-CMS האמריקאי קובע יתרון למוצר ה-WatchPAT של איתמר כמוצר היחיד בשוק העושה שימוש בטכנולוגיית ה-PAT – Peripheral Arterial Tone. בכך עשוי מוצר ה-WatchPAT להיות לכדאי והמשתלם ביותר עבור קרדיולוגים ורופאי שינה בארה"ב, בנוסף על היותו מוצר בעל הוכחות קליניות טובות ביותר והמוצר הנוח ביותר לשימוש.

להערכת איתמר מדיקל, להחלטת CMS, הארגון הממשלתי שקובע את סל הטיפולים המאושרים בידי Medicare, עשויה להיות השפעה על גופים מבטחים נוספים בארה"ב בהתייחסותם לבדיקות השינה של ה-WatchPAT, שלהערכת החברה המהוות כיום כ-15% משוק בדיקות השינה הביתיות בארה"ב וממוצבת כמוצר פרימיום. אם תאומץ החלטה זו גם על ידי מבטחים גדולים נוספים בארה"ב, איתמר מדיקל מעריכה כי יגדל משמעותית השוק הפוטנציאלי לבדיקות השינה ואיתמר מדיקל עשויה לעדכן בהתאמה את יעדי המכירות ויעדיה העסקיים.

כאמור הכנסות איתמר מדיקל ברבעון השני של 2018 הסתכמו ב-6.1 מיליון דולר, גידול של 20% בהשוואה להכנסות של 5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול של 21% בהכנסות ה-WatchPAT הנובע הן מגידול בכמות הרכיבים המתכלים שנמכרו בארה"ב והן מגידול של 21% במכירות במסגרת הסכם ההפצה עם פיליפס יפן.

הכנסות החברה ממכירת WatchPAT בארה"ב הגיעו לשיא של כ-4.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, בהשוואה להכנסות של כ-3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 24%. החודש דיווחה החברה על חידוש הסכם המסגרת עם לקוח גדול בארה"ב, רשת בתי חולים עם למעלה  מ-340 בתי חולים/קליניקות לה כ-19 מיליון חברים. סך הכנסות החברה מלקוח זה בשנת 2017 הסתכמו בכ-2.5 מיליון דולר.