חדשות    

אלומות: הנפילות בשוק האג"ח – תיקון עקב דוח התעסוקה

ברק גרשוני, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות: "בחירת המח"מ קריטית בתקופות אלו והיא צריכה להיות סביב המח"מ הבינוני, קרי 3-6 שנים; השקעה במח"מ ארוך יותר הינה בסיכון גבוה משמעותית ותסבול השנה מתנודתיות קיצונית"

ברק גרשוני, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אלומות, מגיב הבוקר לירידות החדות שנרשמות בשוק האג"ח הממשלתיות, וכותב כי "הירידות בפתיחת המסחר באג"ח הממשלתיות באות בתגובה לירידות השערים באג"ח האמריקאי לאחר דוח התעסוקה החיובי שהתפרסם ביום שישי".

באלומות כותבים היום כי "השוק המקומי חיכה למימוש באג"ח הממשלתיות לאחר ראלי חסר תקדים מתחילת השנה וזהו בסך הכל טריגר למימושים. כפי הנראה, ירידות השערים בארה"ב ובישראל תהיינה קצרות מועד, על רקע העובדה שבאירופה תתחיל הזרמת כספים אדירה (QE) בימים הקרובים של הבנק המרכזי האירופי ECB, וכן נוכח העובדה שכל יציאה מהשקעה סולידית כמו האג"ח הממשלתיות אל מק"מ ומזומן מזכירה למשקיעים שכספם מניב אפס מוחלט אם לא הפסד".

באלומות מעריכים כי "התנודתיות באג"ח הממשלתי תלווה אותנו בשנה הקרובה נוכח התשואות האפסיות בישראל ובעולם".

ברק גרשוני מסכם סקירתו וכותב: "כפי שהמלצתי לא מכבר, בחירת המח"מ קריטית בתקופות אלו והיא צריכה להיות סביב המח"מ הבינוני, קרי 3-6 שנים לפי שנאת הסיכון של המשקיע. השקעה במח"מ ארוך יותר הינה בסיכון גבוה משמעותית ותסבול השנה מתנודתיות קיצונית".