חדשות    

אלו החברות הישראליות שנפגעו מהקורונה

בעולם החברות הראשונות להיפגע ממשבר הקורונה היו חברות התעופה מהמזרח, אחריהן חברות התלויות בצרכנים הסיניים כמו מותגי היוקרה וגם חברות תיירות ויבואנים של חומרי גלם מסין.

אבל מה לגבי חברות ישראליות?  מספר החברות שדיווחו על פגיעה ממשית או אפשרית בשל השפעות התפרצות הווירוס כבר עומד על יותר מ-20, גם כן מתחומי אופנה,  תיירות, תעופה, מוצרי צריכה, תעשייה וטכנולוגיה.

בין החברות המדווחות על פגיעה אוריין , חברת לוגיסטיקה שדיווחה על צמצום היבוא והשילוח מסין ואיבדה 25% משווייה. אל על מצטרפת לחברות התעופה מהמזרח ומאבדת בחודש כחמישית מערכה עקב ביטולי טיסות וירידה בהזמנות. אך ממילא החברה לפני תהליכי התייעלות כואבים. – בתחום התיירות ואחת הגדולות שסופגות את הירידה היא חברת פתאל. החברה של דוד פתאל העריכה כי בינתיים"צפויה בחודשים הקרובים ירידה לא מהותית בהכנסות החברה הן בישראל והן באירופה, בעיקר בגין ביטול הזמנות קיימות בשילוב עם ירידה מסוימת בהזמנות עתידיות, אשר להערכת החברה ניתן לייחסן לאירוע נגיף הקורונה והשלכותיו". המניה איבדה 10%

כך גם יבואנית מוצרי החשמל ברימאג דיגיטל , שמנייתה איבדה כ-10% תוך חודש; תדיראן , המתרכזת בפעילות מיזוג אוויר, ואשר מנייתה נחלשה בשיעור דומה; מפתחת ומשווקת השנאים פייטון , שמנייתה נחלשה בחודש ב-8%; ויצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול, שעדכנה בנושא כבר בסוף ינואר ובימים האחרונים פרסמה עדכון בנושא, ומנייתה ירדה כ-13% בחודש.

 

חברות שספגו ירידה נמוכה יותר הן המלט וניסן.

בעקבות הקורונה פדו קרנות הנאמנות כ-2.54 מיליארד שקל