שוק ההון    

אלכס שניידר לא ירכוש את מניותיו של בלוטרייך במישורים

גיל בלוטריך

לאחר שפקע תוקף האופציות של שנדדיר החליט שלא לרכוש את מניותיו של גיל בלוטרייך במישורים ולזכות בשליטה

אלכס שניידר החליט שלא לרכוש את מניותיו של גיל בלוטרייך בחברת מישורים, העוסקת בניהול נכסים מניבים ומלונות בישראל, בארה"ב ובקנדה. כבר פקע תוקף אופציית קול שקיבל שניידר לרכוש את מלוא מניותיו של בלוטרייך במחיר של 11.5 שקל למניה, אבל שניידר החליט לרכוש מניות בשווי שוק הגבוה משווי החברה.

לפי העסקה, בלוטרייך היה אמור לקבל 130 מיליון שקל, שמהווים מחיר של 11.5 שקל למניה, עבור 37.5% מניות מישורים שבידיו. שווי מניות אלה בבורסה הוא 94 מיליון שקל, המהווים פרמיה של 39% על מחיר הבורסה. לשניידר מניות מישורים בהיקף דומה. האופציה הסתיימה ב־23 באפריל אבל אז דיווחה מישורים על הארכתה .
רכישת המניות הייתה אמורה להפוך את שניידר לבעל שליטה יחיד במישורים. בלוטרייך נאלץ להכניס את שניידר כשותף במישורים על רקע משבר שעברה החברה ב־2015 כששוויה צנח ל־100 מיליון שקל. שניידר רכש לאחר מכן מבלוטרייך 16% ממישורים תמורת 45 מיליון שקל. ההשקעה הראשונה ב־2015 בוצעה לפי מחיר מניה של 6 שקלים – פרמיה של 36% על מחיר השוק והשנייה ב־2016 לפי מחיר של 9.5 שקלים למניה – פרמיה של 57% על המחיר בשוק.
במסגרת הסכסוך שנחשף לאחרונה טען שניידר שבלוטרייך הפר את חובותיו לחברה כדירקטור וכבעל שליטה, ואילו בלוטרייך טען כי שניידר התערב באופן פעיל ופסול בניהול השוטף.
לבלוטרייך אין מה לדאוג כי הוא לאחרונה מחר את חלקו בסקייליין, העוסקת בנדל"ן בבורסה, לפי מחיר מניה של 25.5 שקל – הנחה של כ-8% על שווי המניה אז. מתחילת השנה רשמה מניית סקייליין שינויים קלים, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-460 מיליון שקל. סקייליין עוסקת בייזום ופיתוח נדל"ן, ניהול מלונות ואתרי נופש, ומחזיקה בנדל"ן מניב בקנדה ובארה"ב, ומישורים מחזיקה בכ-49% ממניותיה ומלבד החזקה זו עוסקת בייזום ונדל"ן מניב בישראל ובארה"ב.