שוק ההון    

אנדימד – צעדי התייעלות ושינוי במודל המכירות באוסטרליה איפשרו מעבר לרווח

אנדימד, העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של מכשור רפואי-אסתטי הפועל על בסיס טכנולוגיה מבוססת RF (אנרגיית גלי רדיו), המיועד להפחתת קמטים בעור הפנים, מציגה שיפור משמעותי בתוצאות לרבעון השלישי ומעבר מהפסד לרווח, למרות ירידה במכירות.

בשורה התחתונה רשמה אנדימד ברבעון השלישי רווח של כ-380 אלף דולר לעומת הפסד בסך של כ-517 אלף שקל ברבעון המקביל ב-2017.

ברבעון השלישי רשמה אנדימד ירידה במכירות שהסתכמו בכ-4.25 מיליון דולר לעומת הכנסות בסך של כ-4.75 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017. הירידה בשיעור של כ-10% במכירות נבעה מירידה במכירות המוצרים הביתיים של החברה, בעיקר באסיה ואוקיאניה, וירידה במכירת המוצרים המקצועיים, בעיקר בצפון אמריקה

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון בכ-2.15 מיליון דולר לעומת כ-2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

ירידה בהוצאות ההנהלה והכלליות  כתוצאה ממעבר של פעילות המכירה הישירה באוסטרליה למכירה באמצעות מפיצים, מצמצום בהיקף ההוצאות עם יועצי שיווק ומקיטון בהוצאות השכר,  איפשרו לחברה להציג רווח תפעולי בסך של כ-408 אלף שקל לעומת הפסד תפעולי בסך של כ-402 אלף שקל ברבעון המקביל ב-2017.

ההכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הסתכמו בכ- 13.5 מיליון דולר לעומת כ- 13 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח הגולמי של החברה במהלך התקופה עמד על כ- 7.1 מיליון דולר, המהווה גידול של כ- 18% לעומת כ- 6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017. שיעור הרווחיות הגולמית עמד על כ- 53% לעומת שיעור של כ- 46% בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השלישי של 2018, השלימה החברה גיוס הון בהיקף של כ- 11.6 מיליון ש"ח (כ- 3.1 מיליון דולר), בדרך של הנפקת זכויות, בה לקחה חלק גם הנהלת החברה.

במהלך הרבעון הודיעה החברה על קבלת חידוש לאישור KFDA למוצר EndyMed NEWA בדרום קוריאה. כמו כן, הודיעה החברה בחודש אוקטובר על קבלת חידוש לאישור אמ"ר, לשיווק מוצריה הביתיים של החברה בישראל.

ב"יום הרווקים" הסיני  הודיעה החברה על השקת גרסה חדשה למוצר הביתי NEWA. המוצר הביתי החדש, המיועד להפחתת קמטים והצערת עור הפנים אשר הינו בעל סוללה נטענת, הינו שילוב של טכנולוגית (Bluetooth) BT ו- ,IoT (Internet of Things)אשר מאפשר חווית משתמש משודרגת. המוצר החדש מתממשק לטלפון חכם (או למוצרים חכמים אחרים) ויכול לספק מידע אודות ההליך וטמפרטורת הטיפול, שימוש נכון במכשיר וכד’.