חדשות    

אנדר ארמור נחקרת בחשד למניפולציה בדוחות

מעודכן ל-11/2019

הרשויות האמריקאיות יבדקו אם יצרנית ביגוד הספורט העבירה נתונים בין רבעונים כדי ליצור מצג פיננסי חיובי יותר

לפי דיווח בוול סטריט ז'ורנל, הרשות לניירות ערך ומשרד המשפטים האמריקאיים חוקרים חשד לפיו חברת אנדר ארמור, המייצרת בגדי ספורט ונעליים, עשתה מניפולציות בדוחות הכספיים באמצעות העברת נתוני מכירות בין רבעונים, על מנת ליצור מראית עין פיננסית חיובית ובריאה יותר של החברה.

אנדר ארמור אימתה את עצם קיום החקירה וציינה כי היא משתפת פעולה עם משרד המשפטים והרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC). עם זאת, החברה טוענת כי לא דבק רבב בהתנהלות החשבונאית שלה וכי היא עומדת מאחורי דיווחיה.

היצרנית האמריקאית נתונה לאחרונה בתחרות קשה עם נייק, אדידס ולולולמון. מכירותיה בצפון אמריקה ירדו ב-2018 ב-2% לרמה של 3.7 מיליארד דולר. על רקע פרסום החקירה, נפלו מניות החברה ב-18% בטרום המסחר בניו יורק, אך עברו לירידה מעט מתונה יותר של 13.6% לאחר שיצרנית ביגוד הספורט פירסמה דוחות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2019 עמד על 102.3 מיליון דולר או 23 סנט למניה, גבוה מרווח נקי של 75.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. ההכנסות ירדו ל-1.43 מיליארד דולר מ-1.44 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה עלתה על תחזיות האנליסטים, שעמדו על רווח נקי של 18 סנט למניה והכנסות של 1.41 מיליארד דולר. אנדר ארמור הנמיכה את תחזית ההכנסות לשנה כולה וצופה כעת ל-2019 הפיסקלית צמיחה של 2% במכירות.

התחזית הקודמת הייתה לצמיחה של בין 3% ל-4%. החברה מעריכה שהרווח השנתי יהיה בצד הגבוה של התחזית הקודמת שלה – בין 33 ל-34 סנט למניה. אנליסטים בשוק חזו לחברה צמיחה שנתית של 3.1% במכירות ורווח נקי שנתי של 34 סנט למניה.

מניית אנדר ארמור טיפסה ב-19.6% מתחילת השנה, אך עדיין נסחרת במחיר נמוך ב-10.8% ביחס למחירה לפני 12 חודשים.

על פי דיווחי אנליסטים, קהל הלקוחות של מוצרי אנדר ארמור הממוקדים ב"ביצועים ספורטיביים", כמו חולצות מנדפות זיעה, אינו גדול דיו. החברה התמודדה גם עם תחלופה גבוהה בצוות ההנהלה, בין 2016 ל-2017 התחלפו בה שלושה סמנכ"לי כספים וכיום היא נמצאת שוב בסבב של שינויים: מייסד ומנכ"ל החברה קווין פלאנק יפרוש מתפקידו באחד בינואר, ואת מקומו יתפוס סמנכ"ל התפעול פטריק פריסק. פלאנק מתכנן להישאר בחברה כיו"ר בפועל וראש המותג, והודיע שחילופי התפקידים הם חלק מתוכניותיה של החברה.

לפני כשנה הכריזה אנדר ארמור שתפסיק לממן ביקורים של עובדי החברה במועדוני חשפנות, בעקבות ביקורת ציבורית בנושא. זאת לאחר שבמשך שנים נהגו מנהלים ועובדים בה, בהם המנכ"ל פלאנק, לצאת עם ספורטאים וחברים למועדוני חשפנות, לרוב במימון החברה.

 

בנק לאומי מציע פיקדון מובנה שקלי מותנה בעליית סל מניות ספורט