שוק ההון    

אנלייט – תקים חוות סולאריות בהונגריה; יניבו הכנסות של כ-7 מיליון אירו בשנה

Pixabay

חברת אנלייט פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת. האסטרטגיה של החברה היא לפזר את ההשקעות בתחומים שונים של אנרגיה מתחדשת כמו חוות פאנלים סולאריים וטורבינות רוח. כמו כן עושה החברה מאמצים לפזר את פעילותה במספר רב של מדינות על מנת לצמצם  את החשיפה לרגולציות משתנות.

היום מדווחת אנלייט על השלמת הסגירה הפיננסית, למימון שלוש חוות סולאריות בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בהונגריה, מול בנק אירופאי מוביל – ארסטה בנק (השלוחות האוסטרית וההונגרית), וכן, על קבלת האישורים הרגולטוריים הדרושים לתחילת הקמת הפרויקטים.

על פי כושר הייצור של המתקנים, באנלייט מעריכים כי הפרויקטים יניבו הכנסות בהיקף של כ-6.8 מיליון אירו לשנה ממכירת החשמל בתקופת האסדרה, שהינה כ- 20 שנה. לאחר תקופה זו ניתן יהא למכור חשמל בתנאי שוק המוערכים בכ- 3.9 מיליון אירו לשנה. על פי הערכותיה הנוכחיות של החברה, סיום בדיקות חיבור הפרויקטים ותחילת הזכאות להכנסות צפויה במהלך החציון השני של שנת 2019.

החברה הנסחרת ברשימת ת"א-125 – 125 החברות הגדולות בבורסה – נסחרת כיום על פי שווי שוק של כמיליארד שקל.

במהלך השנתיים האחרונות הקימה הקימה והשקיעה אנלייט בלמעלה מ-130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 500 מגה ואט. לאנלייט צבר הכנסות גדל והולך הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל היא מפתחת פורטפוליו משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.

המימון שיינתן הינו בהיקף של כ- 75% מעלויות הפרויקטים והקמתם, בסך של כ- 45 מיליון אירו, לתקופת הלוואה הכוללת את תקופת ההקמה ו- 17 שנים נוספות ממועד ההפעלה המסחרית של הפרויקטים. הריבית בגין ההלוואה כוללת מרווח של 2.5%-3% מעל ריבית הבסיס שנקבעה להלוואה, שהינה ריבית ה- Bubor ל-3 חודשים. בהתאם, החברה התחייבה לגדר כ- 70% מסך ההתחייבות של ריבית הבסיס באמצעות חוזה קיבוע ריבית (IRS )  לתקופה של 12 שנים.

אנלייט תחתום עם תאגידי הפרויקטים הייעודיים על הסכמים למתן שירותי ניהול ההקמה וניהול רכש הפאנלים עבור הפרויקטים.