מדריכי כרטיסי אשראי    

אפליקציית התשלומים הסינית ווי צ'ט פיי הגיעה לישראל – איך זה עובד

מעודכן ל-07/2019

לאחר הצהרתה של  גוגל כי גוגל פיי תיכנס לארץ ולאחר הציפיות לאפל פיי, דווקא ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט עושה את הצעד הראשון בארץ ותשיק בשבוע הבא את שירות התשלומים הדיגיטלי שלה וויצ'אט פיי  בישראל. וויצ'אט פיי תשתף פעולה עם כאל וגייטהאב  מרכז העסקים והחדשנות ישראל-סין. העסקים שיוכלו להשתמש באפליקציה הם עסקים שמכבדים את כאל.

ווי צ'אט מאפשרת לשלם באמצעות הטלפון הנייד בחנויות פיזיות ובאינטרנט, להעביר כספים ועוד. וויצ'אט היא אפליקציית הדגל של טנסנט, וזכתה לכינוי "פייסבוק הסינית". וויצ'אט משמשת רשת חברתית ואפליקציית מסרים מידיים אבל מאפשרת בעולם גם הזמנת מוניות, שיתוף אופניים, תשלומים ועוד. האפליקצייה זמינה ב-50 מדינות בעולם, ומשתמשים בה גם אנשים מארה"ב, הודו, יפן, אוסטרליה ועוד.

גייטהאב בנתה עבור וויצ'אט אפליקציה ואתר, ובו ייוצגו כל העסקים התומכים בשירות. האפליקציה של וויצ'אט תכלול קופונים, מידע על העסקים, מבצעים, שירותי תרגום, ניווט ועוד.

עוד אפשר לשלוח הודעות למשתמשי וויצ'אט שכבר רכשו בעבר מוצרים ושירותים.  האפליקציה  מתאימה גם לאזרחי סין בישראל, תירים או עובדים, שיוכלו לראות באמצעותה רשימה של עסקים שמכבדים תשלום באמצעותה.

את ווייצ'אט קידם בעולם כדורגלן-העל ליאונל מסי, וסקר שנעשה בעבר מיקם אותה במקום החמישי ברשימת האפליקציות הפופולאריות ביותר בעולם. בשנה שעברה נחתחם הסכם עם לאומי קארד וטנסנט על שימוש באפליקציה עבור הקהל הסיני בישראל והייתה תוכנית להתרחב לקהל הישראלי. בינתיים לאומי קארד עזבה את לאומי והפכה למקס, ולא ברור מה קורה עם תוכנית.

כניסת שירות התשלומים תאפשר למשתמשים ישראליים לבצע תשלומים במדינות זרות שתומכות בשירות, ובעיקר סין, מדינה בה השימוש בשירות התשלומים WeChat Pay והמתחרה Ali Pay הפך את השימוש במזומן או אשראי למיותרים.

כניסתה של ווי צ'אט לארץ מגיעה בתקופה שבה אפליקציות התשלומים  רק קיבלו אישורים ראשונים ומוגבלים לשימוש בבתי העסק, ואילו כניסתה של גוגל פיי לארץ הקרובה היא התחרות האמיתית וכן  האפשרות שסמסונג פיי תיכנס לארץ. עם אפל פיי לא נחתמו הסכמים .

גוגל פיי – מה צריך לדעת

סמסונג פיי – כל מה שצריך לדעת

אפל פיי – מה צריך לדעת