מדריכי כרטיסי אשראי    

אפל פיי – מה צריך לדעת

מעודכן ל-07/2021

מה אפשר לעשות באפל פיי

אפל פיי היא אפליקציית תשלום וארנק דיגיטלי המאפשרת למשתמשים לשלם בחנויות מקוונות ופיזיות. ניתן לשלם בה דרך אייפון החל מאייפון 6, שעונים חכמים של אפל, מאק ואייפאד. האפליקציה למעשה משמשת תחליף לכרטיסי האשראי והדביט במסופי האשראי. השירות עובד עם כל עסק שבו יש מערכת אלחוטית ללא מגע.

טכנולגיית EMV

אפל פיי עובדת באמצעות טכנולוגיית EMV – הטכנולוגיה שבנק ישראל  מנסה לקדם בכוח אחרי שכבר הוזנה ברוב העולם, אלא שלא העסקים, לא מתקינות המסופים, לא חברות השאראי ולא בנק ישראל ממהרים לממן מסוף ב-1000-2000 שקל. שבאמצעותו יהיה אפשר להזין קוד לאישור תשלום.

איך זה עובד

היתרון הגדול של אפל פיי שהפך אותה לארנק הדיגיטלי הפופולרי הוא שאם כבר השתמשתם בשירות של אפל בעבר כמו אפל טיונז או אפל סטורז אין צורך להזיון שוב כרטיס אשראי מלבד אישור של הספרות האחרונות. גם כרטיס אשראי חדש אפשר להזין באמצעות תצלום. ובקנייה בבית העסק כמו בארנקים אחרים רק צריך להעביר את המכשיר החכם לסריקה. הבנק צריך לאמת את החשבון ואפשרות התשלום מאושרת..

אפל גם עושה שימוש בחיישן טביעות אצבע, כך שבכל תשלום יהיה על המשתמש למקם את אחת מאצבעותיו על החיישן בכדי לאמת את זהותו. היא משתמשת גם בתמונת המשתמש. לבסוף, ישנו גם רכיב חומרה  בשם Secure Element אשר מכיל מידע מוצפן אודות שירותי התשלום.

כמו בגוגל פיי פרטי הכרטיס אינם נשמרים אלא מועבר קוד מוצפן. אך בניגוד לגוגל, אפל הצהירה כי אינה שומרת את המידע על הצריכה.

אילו בנקים וכרטיסים תומכים באפל פיי

כרטיסי כאל, ויזה, מקס, ישראכארט, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס. עוד תומכים הכרטיסים הבנקאיים של דיסקונט, לאומי, הפועלים, מזרחי טפחות, הבינלאומי ובנק מסד.

בשירות לא תומכים בנק איגוד, בנק יהב, בנק הדואר והבנק הדיגיטלי, אך הם מקיימים מו"מ עם אפל.

מחיר

משתמשי קצה לא משלמים מחיר על השירות, מי שכן הם חברות האשראי והבנקים. ביולי 2020 דווח שהצדדים סיכמו על תשלום עמלה של 0.05 אחוזים עבור השימוש בשירות.

אני רוצה לשלם מה-Mac, זה אפשרי?

בוודאי. כל כרטיס שתוסיפו לארנק באייפון יסתנכרן אוטומטית עם אפליקציית ה-Wallet ב-Mac על אותו Apple ID. הכרטיס יופיע בחשבון במק, אך יש לאשר אותו באופן חד פעמי דרך SMS או מייל כפי שעשיתם בהגדרה הראשונית של אפל פיי במכשיר הראשון בו ביצעתם את ההגדרה.

יש לי Apple Watch, אני יכול לשלם איתו?

בוודאי. על מנת לשלם עם השעון, יש להיכנס לאפליקציית “Watch” באייפון, לגלול בתפריט אל “Wallet ו-Apple Pay”, ואם הוספתם כבר את כרטיסי האשראי באפליקציית הארנק באייפון, הם יופיעו לכם להוספה גם אל השעון בלחיצה. לאחר לחיצה על הוספה, תתבקשו להזין את קוד הנעילה של השעון, להזין את 3 ספרות האבטחה של הכרטיס, להסכים לתנאי השימוש וסיימתם.

מה קורה אם מאבדים אחד מהמכשירים?

אם איבדתם את אחד המכשירים בהם אתם משתמשים באפליקציה, עליכם להוריד את אפליקציית "מצא אותי" (find me) ודרכה תוכלו לכבות את המכשיר או במקרה גרוע למחוק את כל הנתונים שלכם כולל גישה ל Apple Pay. אם מצאתם את המכשיר תוכלו להפעיל את הגישה מחדש.

אם משתמשים בכמה כרטיסי אשראי, כיצד מגדירים כרטיס ראשי?

יש להיכנס לאפליקציית הגדרות האייפון, לגלול מטה, לבחור ב-“Wallet ו-Apple Pay”, ללחוץ על “כרטיס ברירת-המחדל” ולבחור בכרטיס אותו אתם רוצים להגדיר כראשי.

ההתראות על כל עסקה מציקות, איך מבטלים אותן?

על מנת לבטל התראה על עסקה שנעשית בכרטיס מסוים, יש להיכנס לאפליקציית ההגדרות באייפון, לבחור ב-“Wallet ו-Apple Pay”, לבחור בכרטיס המבוקש, ללחוץ על “עסקאות” ולכבות את “אפשר עדכונים”.

כללית תחזיר כספים למבוטחים דרך אפליקציית פפר פיי

לא רק ספוטיפיי ואפל: גם אמזון משיקה שירות סטרימינג מוזיקה חדש, ובחינם

אפל סטרימינג עקף את ספוטיפיי במספר המנויים בארצות הברית