חדשות    

אפריקה מגורים: "ירידה בקצב מכירת דירות למגורים ברבעון השלישי"

 

 אינדיקציה נוספת ששוק הדירות מתקרר –  אפריקה מגורים מהקבלניות הגדולות בארץ דיווחה היום כי ישנה ירידה בקצב מכירת דירות למגורים. "במהלך הרבעון השלישי של 2011 הורגשה ירידה בקצב מכירת דירות למגורים בארץ ובאתרי החברה", מציינים מנהלי החברה במסגרת דוח הדירקטוריון, "ייתכן וההסבר לכך נעוץ בפעולות המחאה הציבורית כנגד יוקר המחייה, אשר גרמו לרוכשים פוטנציאלים להימנע מקבלת החלטות רכישה עד להתבהרות המצב. מכל מקום, בשבועות האחרונים מורגשת התעוררות במכירות באתרי החברה, ואולם, בשלב זה לא ניתן להעריך את היקף השינוי במגמה או מידת קביעותו".

 

אפריקה מגורים מקבוצת אפריקה של לב לבייב,  דיווחה על גידול של 38% בהכנסות הרבעון השלישי של 2011  ביחס לרבעון המקביל אשתקד  ל-193 מיליון שקל. העלייה הזו בהכנסות לא מבטאת את המצב בשטח שכאמור מצביע על ירידה בהיקף המכירות. לכאורה מדובר על נתונים סותרים – ההכנסות בספרים עולות, המכירות בשטח יורדות – איך זה יכול להיות? מנפלאות החשבונאות. החשבונאות מאפשרת להכיר בהכנסות רק לאחר שכל הבניין הושלם ורק לאחר מסירת הדירה. בפועל, מדובר בחודשים ארוכים אחרי המכירה עצמה, כך שההכנסות בדוחות מבטאיים את עסקאות המכירה שלפני חודשים רבים.

 

אפריקה מגורים מוסרת שהיא מכרה  ברבעון השלישי  80 יחידות דיור, ירידה של 40% לעומת הרבעון הקודם. ירידה כמובן דרמטית. נכון לסוף הרבעון לחברה מלאי מקרקעי לבניית יותר מ-6,100 יחידות דיור