חדשות    

אקסלנס חושפת – הפחתת דמי הניהול תוריד ההכנסות ב-12%

הפחתת תקרת דמי הניהול באפיק החיסכון הפנסיוני צפויה לפגוע באקסלנס בצורה מהותית – ההכנסות בתחום יירדו ב-11%-12% ונראה שהרווחים בתחום יישחקו באופן דרמטי יותר. הנהלת אקסלנס מציינת בדוחותיה השנתיים – "ביום 27 בפברואר 2012 אושרו בועדת הכספים של הכנסת תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים במסגרתן נקבעו מבנה ושיעור דמי הניהול המירביים אשר ניתן לגבות בכל מוצר פנסיוני.

"בהתאם להוראות תקנות דמי הניהול, החל מינואר 2013 תקרת דמי הניהול אותם רשאית חברה מנהלת של קופות גמל לגבות תרד משיעור 2% מסך הצבירה בקופת גמל לתגמולים המותר כיום, לשיעור של 1.1% והחל מינואר 2014 ואילך -לשיעור של 1.05% בלבד. כמו כן, נקבע כי חברה מנהלת תהיה רשאית לגבות עד 4% מההפקדות השוטפות לקופות הגמל וכי תקרת דמי הניהול למקבלי קצבה תעמוד על 0.6% מסך הנכסים בקופה.דמי הניהול המירביים הקבועים בתקנות דמי הניהול מתייחסים לקופות גמל ולביטוחי מנהלים ואינם חלים על קרנות השתלמות ועל קרנות פנסיה. להערכת החברה, לתקנות שאושרו עשויה להיות השפעה מהותית על מגזר החיסכון ארוך הטווח שלה, בהתאם, לפי תחשיב שנערך על-ידי החברה, ההשפעה הישירה של התקנות האמורות על הכנסות החברה במגזר החסכון ארוך הטווח בשנים הקרובות ביחס להכנסות החברה ממגזר זה בשנת 2011 תהיה – קיטון בשיעור של 11%-12% ביחס להיקף הכנסות מגזר זה בשנת 2011.

"יודגש, כי התחשיב האמור מתייחס להשפעתן הישירה של התקנות בלבד על בסיסי נתוני מגזר החסכון ארוך הטווח של החברה ליום 31.12.2011 בחישוב ההפחתות בדמי הניהול המתחייבות מן התקנות. יודגש, כי היקף הקיטון בפועל בהכנסות החברה מתחום זה יושפע מגורמים נוספים כגון – היקף גיוסים ופדיונות בקופות הגמל בשנים הרלבנטיות, תשואות קופות הגמל בשנים הרלבנטיות וכד', וכן מגורמים מקזזים נוספים, כדוגמת – עדכונים בהוראות רגולציה משלימות, בחינת אופן תמחור המוצרים של החברה על-ידה ושינויים בו ובחינת אפשרויות לפיתוח מוקדי הכנסות משלימים לתחום החיסכון ארוך הטווח וכד'. בנוסף, החברה צפויה לבצע התאמות ושינויים במבנה ההוצאות שלה אשר ישפיעו על רווחיותה בתחום זה".