שוק ההון    

ארוחה עם באפט: תשלמו 3.5 מיליון דולר?

במכירה הפומבית השנתית לארוחת צהריים עם המשקיע וורן באפט נשבר השיא הקודם, וזה עומד כעת על 3.5 מיליון דולר

כבר החלה המכירה הפומבית השנתית לארוחת צהריים עם הטייקון המשקיע המיליארדר  ומייסד ברקשייר הת'וואי וורן באפט. בתוך יום אחד כבר נשבר שיא כשההצעה הגבוהה ביותר עומדת על 3.5 מיליון דולר – הסכום הגבוה ביותר אי פעם. מגיש ההצעה הזוכה יוכל להזמין עד שבעה מחבריו לאכול עם באפט במסעדת הסטייקים המפורסמת סמית אנד וולנסקי בניו יורק.

באפט עורך את המכירה הפומבית בכל שנה כבר 20 שנה כדי לגייס כסף לארגון הצדקה גלייד המסייע לחסרי בית בסן פרנסיסקו, על פי צוואת אשתו המנוחה, סוזי. עד כה עזר באפט לגייס קרוב ל-30 מיליון דולר עבור הארגון.

גלייד לוקחת אנשים שנמצאים בתחתית ועוזרת להם לעמוד על הרגליים. הם עושים את זה שנים. אם אפשר לעזור בגיוס כסף בשבילם, אני עושה זאת בשמחה", כתב בעבר.  משבר חסרי הבית בסן פרנסיסקו החמיר בשנים האחרונות, על רקע גל הסטארט-אפים ששטף את העיר והרחיב את הפערים. מחלקת חסרי הבית של העירייה אומרת כי ישנם כיום סביב 8,000 בני אדם ברחובות.

זוכים קודמים במכירה כוללים גם משקיעים אחרים כמו דיוויד איינהורן מגרינלייט קפיטל, ששילם 250,100 דולר עבור התענוג ב-2003, וכן המשקיע טד ווסלר, שלאחר מכן מונה לסגנו של באפט בחברת ההשקעות ברקשייר האת'וויי. המכירה הנוכחית מתבצעת באתר eBay ותיסגר בשישי בלילה.

השיא הקודם להצעה הגבוהה ביותר היה 3.46 מיליון דולר והוא נקבע ב-2012 על ידי זוכה אנונימי. ב-2016 משתתף אנונימי נוסף הגיש הצעה בסכום זהה. בשנה שעברה ההצעה הזוכה עמדה על 3,300,100 דולר.