חדשות    

אריאל אטיאס מנסה להחזיר את מס הרכוש

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מלא טענות כלפי העלאת המע"מ ומס הכנסה, ובכלל כלפי ההתנהלות הכלכלית של הממשלה, במיוחד בתחום הנדל"ן."הממשלה באה ואמרה, 'יש לנו בור גדול ויש לנו חוסר של בערך 15 מיליארד שקלים'. מה אפשר לעשות? הדברים הכי פשוטים הם להעלות מע"מ באחוז, ולקחת עוד אחוז במס הכנסה", אומר אטיאס, "אבל, יש כאן מס הרבה יותר צודק חברתית וכלכלית שהוא מס הרכוש. לא ניתן שהקיצוצים יפגעו בסיוע בשכר דירה, בדיור הציבורי ובתקציבים החברתיים במשרדי. קיצוץ רוחבי הוא לא צודק חברתית, הוא לא נכון לכלכלה הישראלית, הוא מונע צמיחה ופוגע בכולם. יש להפעיל שוב, להחזיר את מס הרכוש, החל על קרקע פנויה שאינה קרקע חקלאית. וזאת, על מנת לעודד בעלי קרקעות ויזמים לבקש היתרי בנייה ולבנות דירות למגורים. אחרת, יש למסות אותם ב-2.5%, ולא באפס אחוז כמו היום".

מס רכוש, נזכיר, בוטל לפני למעלה מעשר שנים. אטיאס ניסה להחזיר אותו לחיים לפני שכנה ורשות המס התנגדה."מס רכוש הוא מס הגיוני, צודק ונכון, זה מס צודק שלוקח מהחזקים ומגדיל את התחלות הבנייה", אומר אטיאס, "הצעד צפוי להגדיל את הכנסות המדינה במיליארדי שקלים – או מהמיסים שיתקבלו או מהתחלות הבנייה כתוצאה ממס הרכוש. הגדלת התחלות הבנייה היא מהיעדים המרכזיים של הממשלה, וממש לא מובנת ההתנגדות של רשות המיסים לצעד זה".

מס הרכוש, מסבירים במשרד השיכון, מעודד מכירת קרקעות זמינות לבנייה באזורי הביקוש, מכיוון שבמרכז הארץ יש משקל ניכר לקרקעות בבעלות פרטית. המס צריך להיות מוטל רק על קרקעות זמינות לבנייה ולא על קרקעות חקלאיות או קרקעות שיש עליהן חסמים לבנייה.