חדשות    

אריאל אטיאס, שר השיכון: "השוק התהפך למגמה של ירידת מחירים הדרגתית"

"השוק אחרי מאמצים רבים של הגדלת היצע הקרקעות מתחיל לשנות את הכיוון שלו, השוק מתהפך לכיוון התמתנות וירידת מחירים הדרגתית" אמר שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס בראיון לגלובס TV, " זה לא מספיק; מחירי הדירות עלו בקרוב ל-40% מ-2008 והזוגות הצעירים עדיין קשה להם, עדיין מימוש חלום קורת הגג לזוגות צעירים קשה מאוד. זוגות צעירים משעבדים את חייהם למשכנתא; והתפקיד שלי שהוא קשה ומורכב זה להמשיך ולהגדיל את היצע הקרקעות כדי שירידת המחירים של הדירות תימשך.

"אני לא רוצה להתנבא ולסמן עכשיו יעד למחירים. אני יודע שעכשיו זה יקר אני שמח שהגדלת היצע הקרקעות כפי שאנחנו עובדים על זה בשנים האחרונות הביא לגידול של 50% בהתחלות בנייה, יש היום 77 אלף דירות בבניה פעילה זה שיא של העשור האחרון, הפעולות שלנו נותנים תוצאות וכולם מתיישרים עם זה שיש שינוי מגמה בשוק. 

"במכרזי מנהל מקרקע ישראל יש ירידה של 40% בהצעות של יזמים במחירי הקרקע. זה מראה לנו שהקבלנים  מפנימים שלא כדאי לתת את המחירים של 2010 בגלל שאנחנו מגדילים את ההיצע, ואני חייב להמשיך בדרך הזאת בשילוב כלים נוספים – דירות להשכרה הנחות בקרקע, כדי שזוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה.

"הדבר הנכון לעשות זה שתהיה ירידה מדורגת לא שתהיה פתאום התרסקות במחירי הדירות. לא תהיה פה התרסקות במחירים כי עדיין ן יש ביקושים אמיתיים של 40 אלף דירות בשנה. עד שנכנסתי לתפקיד היתה בנייה של 30 אלף דירות בשנה במשך עשור וזה לא מסתדר ככה.

"יש עכשיו מחנק אשראי אנחנו צריכים לטפל בזה, אנחנו לא יכולים להגדיל את ההיצע אם לקבלנים אין כסף מהבנקים. אני חושב שהפחד הגדול מהתרסקות מחירים לא קיים; יש מגמת ירידה במחירים ואנחנו צריכים לשמוח.

"זה לא יורד בקוסמות, זה הגדלת היצע ועוד היצע. התפקיד שלנו ראות את הזוגות מול העניינים הנגיד רואה את הבנקים מול העיניים, אבל אני חושב שהחשש צריך להיות מאירופה לא ממחירי הדירות".

"הקבלנים לא פראיירים,  מי כמוהם יודע לכוון את השוק. אם יש ביקושים הם קונים קרקעות, אם הם חושבים שאין ביקושים הם לא קונים.לכן אני לא חושב שתהיה התרסקות במחירים".

 לראיון המלא בגלובס