מדריכי השקעות    

ארנולד שניידר – חפשו את המניות המוערכות בחסר

מעודכן ל-06/2019

ארנולד שניידר הוא הבעלים של  Schneider Capital Management והונו מוערך נכון להיום ב-440 מיליון דולר. אומנם ב-20 שנה התאגיד שלו הניב תשואה של יותר מ-300%, אך נראה שבשנים האחרונות הוא קצת פחות פוגע.

שניידר סיים את התואר שלו במסחר ב-1983, ואותו קיבל מאוניברסיטית וירג'יניה. לאחר מכן היה שותף בכיר וסמנכ"ל ב-Wellington Management.

את Schneider Capital Management הקים ב-1996, שם הוא משמש גם נשיא, יו"ר השקעות ומנהל החברה. הוא החבר היחיד בפירמה המחזיק ביותר מרבע מהמניות שלה.

שניידר פועל בשיטת ניתוח עצמאית ובה הוא מוצא ניירות ערך המוערכים בחסר,  ומחפש את הפוטנציאל החיובי שלהם לשינוי. אסטרגיה זו מבוססת על שיטה יסודית להערכת ניירות ערך.

כמו משקיעים גדולים רבים אחרים, שניידר מאמין כי השקעת ערך מניבה את התוצאות הטובות ביותר לאורך זמן. שניידר לא המציא את הגלגל וכמו בנג'מין גרהם וורן באפט  משתמש באסטרטגיית דיפ ואליו  – השמה דגש  מניות במחיר נמוך.

שיטתו של שניידר שמה יותר דגש על מחיר המניות מאיכותן, אך כאמור משקיעים אלו מחפשים את המניות המוערכות בחסר או שלדעת המשקיעים פורשו לא נכון. השוני מבאפט הוא ששנידר שם דגש גם על מניות שהתרסקו וסבור שיש להן פוטנציאל.

עקרונות ההשקעה שלו כוללים:

השקעת ערך –  השקעות לטווח ארוך במניות המוערכות בחסר

מחקר עצמאי –  מחקר עצמאי מעמיק שמאתגר את הקונצנזוס ומשקיעים קובנציוניליים

ניהול פעיל

תרבות מבוססת ביצועים – כאן הוא מציין טיפוח התמקדות ומשמעת לגבי השקעה אחת.

 

על Schneider Capital Managemen

Schneider Capital Management היא חברת ניהול וייעוץ השקעות.  היא בעיקר מייעצת לחברות השקעות ולמוסדיים, אך. למשקיעים הפרטיים היא מציעה את קרן Schneider Small Cap.

החברה מתמקדת בהשקעות הון לטווח ארוך בחברות שמדורגות מתחת לחברות הגדולות וגם כאן ההעדפה למניות שמוערכות בחסר. החברה למשקיעים הפרטיים מניבה רק 10% מההון של כלל החברה המוערך כיום ב-600 מיליון דולר. היתרון של האסטרטגיה שלו הואא חשיפה לחברות קטנות ולא צפויות.

דוגמאות

נפט וגז:שניידר בונה על אלה לעתיד ואמר עליהן "אנחנו מאמינים באיכויות מניות האנרגיה, בייחוד אלו המוחזקות בקרנות.

פיננסים: שניידר תומך במניות הבנקים וסבור שאלו יעלו את ערכן בעקבות הפחתת רגולציה  וגידול בקרנות הפדרליות.

הבורסה מנפיקה את עצמה – בית ההשקעות ג'פריס יוביל את ההנפקה

מסלול השקעות בסיסי לפנסיונרים