חדשות    

בגלל נגיף הקורונה: נוטלי משכנתאות יוכלו להגיש בקשה לרישום משכנתא בצורה דיגיטלית

house

כיום, ניתן להגיש בקשה לרישום עסקה במקרקעין באמצעות חתימה בפני עורך דין או באמצעות חתימה בפני הרשם בלשכת המקרקעין. עוד נקבע כי רשם המקרקעין רשאי להורות על ביטול רישום משכנתה על פי בקשת בעל המשכנתא בלבד

הקלות לציבור נוטלי המשכנתאות: תקנות חדשות שגובשו ונחתמו על ידי שר המשפטים מאפשרות מעתה הגשת בקשה לרישום משכנתא בשתי דרכים נוספות מעבר לדרכים המקובלות: הגשת בקשה מרחוק בעזרת אמצעים אלקטרוניים דרך ממשל זמין, והגשת בקשה באמצעות תאגיד בנקאי שהורשה לכך על ידי הממונה על המרשם.

התקנות החדשות גובשו בשל התפרצות נגיף הקורונה, במטרה להקל על הציבור לנוכח הקושי בהגעה פיזית למוקדי קבלת שירות, וכדי לאפשר קבלת הלוואה באמצעות רישום משכנתא, גם במשכנתאות שאינן קשורות בהכרח לרכישת דירה ושבדרך כלל ניטלות שלא בסיוע עורך דין.

כיום, בהתאם לתקנות המקרקעין (ניהול ורישום), התשע"ב-2011 ניתן להגיש בקשה לרישום עסקה (רישום משכנתא מהווה רישום עסקה) במקרקעין בשתי דרכים: חתימה בפני עורך דין, ודרך נוספת – חתימה בפני הרשם בלשכת המקרקעין.

כמו כן, במסגרת התקנות ובמטרה להקל על הנטל הרגולטורי, נקבע כי רשם המקרקעין רשאי להורות על ביטול רישום משכנתה על פי בקשת בעל המשכנתא בלבד, גם אם אין מדובר בתאגיד בנקאי, וזאת כדי לאפשר ביטול של רישום משכנתא באופן פשוט יותר מבלי להטריח את בעל הנכס לחתום על מסמכים נוספים ותוך טיוב זכותו הקניינית של בעל הנכס.