חדשות    

בהוראת בית המשפט – התוכנית בכפר אז"ר תחזור לדיון מחודש בותמ"ל

לאחר שאושרה בותמ"ל, הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב להחזיר את תוכנית הבניה להקמת אלפי דירות בכפר אז"ר, הממוקמת בשטחה המוניציפאלי של רמת-גן, לדיון מחודש, וזאת לאחר שבית המשפט מצא פגמים בהליכי התכנון של התוכנית.

את העתירה לבית המשפט, הגישה עיריית רמת גן והאגודה החקלאית השיתופית בכפר אז"ר. העותרים מתנגדים לבנייה הרבה המתוכננת במקום, שהוא בעל צביון כפרי, ולהליכי התכנון של התוכנית. עיקר הטענה של עיריית רמת גן היא כי הוקצו לה בתוכנית שטחי ציבור מעטים מדי.

התכנית אשר אושרה בותמ"ל, כוללת 1,965 דירות, מתוכן 393 דירות קטנות, ועוד כ-300 דירות המיועדות לטובת דיור מוגן. כמו כן יוקצו 30 אלף מ"ר למבני ציבור, 120 אלף מ"ר לתעסוקה, עשרת אלפים מ"ר למסחר ו-85 אלף מ"ר לשטחים פתוחים. על פי התוכנית חלק מהבניינים יהיו בגובה של 10 קומות וחלקם במגדלים בני 25-30 קומות.

שופט בית המשפט המחוזי, חגי ברנר, כתב בהחלטתו כי: "התוצאה היא שאין איפוא מנוס אלא להורות על ביטול החלטותיהן של המשיבות ועל החזרת הדיון בתכנית אל הוותמ"ל. הוותמ"ל תקיים דיון מחדש בתכנית ותשקול להורות על הכנת תכנית חדשה, או להורות על העברת התכנית כפי שהיא לוועדה המחוזית, קרי העברת הליכי התכנו למסלול הקונבנציונלי לפי חוק התכנו והבנייה".

מהותמ"ל נמסר: "מדובר בתוכנית חשובה בלב אזור הביקוש ובסמוך לציר הרכבת הקלה, המאפשרת היצע יחידות דיור כולל דירות קטנות ולהשכרה עבור הזוגות הצעירים. יש להבהיר כי בית המשפט החזיר את התוכנית המדוברת לתכנון בותמ"ל, ולא ביטל אותה. אנחנו לומדים את ההחלטה ונפעל בהתאם להחלטת בית המשפט”