חדשות    

בורסת קריפטו ללקוחותיה: הבעלים מת, אין סיסמה

ביטקוין

האלמנה טענה כי החברה חייבת ללקוחותיה כ-200 מיליון דולר, אך המייסד היה היחיד עם הגישה למערכת ולא השאיר מסמכים

פלטפורמת המסחר במטבעות וירטואליים QuadrigaCX הודיעה כי לא תוכל להחזיר ללקוחות שלה 190 מיליון דולר המושקעים דרכה והסיבה היא שהאדם היחיד שיודע את הסיסמה למערכת, המייסד ג'רלד קוטן (Gerald Cotten) 0 מת בדצמבר במפתיע בגיל 30 בלבד, כך מדווח האתר Coindesk.

בבית משפט הגבוה בקנדה, טענה אלמנתו של קוטן, ג'ניפר רוברטסון  כי החברה חייבת ללקוחות שלה 200 מיליון דולר במטבעות וירטואליים ובכסף פיאט (fiat money), שאין לו גיבוי בשום נכס וניתן להדפסה חופשית. לכן החברה הגישה בקשה להגנה בפני נושים בטענה שאין לה גישה לכספים המאוחסנים ב"מחסן קר" (ארנק לאיחסון ביטקוין במצב לא מקוון). הגישה היחידה היא לחלק קטן מהסכום המדובר הנועד להעברות.

 עוד דווח כי החברה מחזיקה בין השאר במטבעות ביטקוין בשווי 92.3 מיליון דולר, במטבע הווירטואלי ליטקוין בשוי 6.5 מיליון דולר ובמטבעות אתר בשווי 46 מיליון דולר.
לפי ההצהרה של האלמנה, קוטן היה בעל "האחריות המלאה לניהול ההון והמטבעות", ולאף עובד אחר אין גישה להון שאוחסן. גם ניסיון לפרוץ למחשב של קוטן כשל. רוברטסון  אמרה כי קוטן לא השאיר אחריו מסמכים הקשורים לעסק.

בחברה הודיעו על מותו של קוטן  באמצע ינואר. נטען כי סיבת המוות  היא סיבוכים של מחלת הקרוהן ב-9 בדצמבר 2018 במהלך ביקור בהודו,".

עבור מי שחושד שמדובר בניסיון לגנוב את הכספים וביימו את מותו של קוטן, רוברטסון סיפקה תעודת פטירה ואישור המשמלה הקנדית כי אזרח המדינה מת בהודו, אך הסכימו לספק פרטים נוספים מעבר לכך בשל חוקי פרטיות.

ברשת הטלוויזיה הקנדית CBC דיווחו כי קנדיאן אימפריאל בנק הקפיא נכסים של QuadrigaCX בשווי 26 מיליון דולר בגלל אי סדרים בעיבוד התשלומים. עוד פסק בית המשפט הגבוה בקנדה כי "עסקאות בשווי 67 מיליון דולר הועברו בצורה לא הולמת לחשבון האישי של חברת עיבוד התשלומים". בחברה מציינים שהנושא כבר מאחוריהם

גיי. פי מורגן: ביטקוין יגיע למחיר רצפה.

הקלה לסוחרי הקריפטו; הרשות לא תתעקש על חישוב FIFO במיסוי הרווחים