חדשות    

בחיפה תוגבל בנייה לגובה

עיריית חיפה הציגה לראשונה את תוכניתה להטלת מגבלות גובה לבנייה חדשה בעיר. את התוכנית הציגה עינת קליש-רותם, ראש העיר. הקו שמנחה את התוכנית מתעדף את הבנייה הגבוהה לכיוון השכונות הוותיקות והנמוכות: שער העלייה, קרית אליעזר, קרית אליהו, נווה דוד והשכונה החדשה יחסית נאות פרס.

קו אחר הוא שמירת הנוף של העיר מרכס הכרמל ולנמל, והחלק הנמוך של העיר לקו הרכס כך שהוא יישמר. "אם כל התוכניות שקיימות היום בחיפה ימומשו – העיר חיפה תוכפל, ותתאים ל-600 אלף תושבים", הסבירה  ראש העיר. עוד הוסבר כי היזמים מבקשים לבנות הרבה מעבר לתוכנית.

בשכונת הדר הכרמל צפוי להישמר המרקם הקיים ולהגביהו בכשתי קומות, עד לחמש עד שש קומות. באזור מרכז הכרמל מעל קו המושבה הגרמנית והגן הבהאי, ממליצים המתכננים להתיר בנייה של עד 10 קומות.

על פי תוכנית המתאר,בניינים בגובה של עד 22 קומות יתאפשרו בשכונות המערביות של העיר, "מבואות חיפה".אלו כוללות את שכונות נאות פרס, נווה דוד, שער העלייה וקרית אליעזר שבצפון-מערב העיר. לפי התוכנית ניתן יהיה להקים בהן בנייה מעורבת של מבנים בגבהים שונים עד למגדלים בני 22 קומות. גם בשדרות ההסתדרות שמהווה את ציר התנועה המרכזי של הצ'ק פוסט (כביש 4) ניתן יהיה לבנות מגדלים של עד 22 קומות. כזכור לפני מספר חודשים הוצגה תוכנית גרנדיוזית להוצאת התעשייה הפטרוכימית ממפרץ חיפה, ולבנות במקום רובע עירוני ענק. לפי החזון הנוכחי – באזור זה ניתן יהיה לעלות עד לגובה של 22 קומות.

לפי התוכנית שהוצגה האזורים בהם תתאפשר בנייה גבוהה עוד יותר הם במזרח העיר התחתית. באזורים המיועדים לבנייה. באזור הצפון-מערבי של שכונת נווה שאנן, שכולל חלקים מדרך יד לבנים ורחוב חניתה, ואזור סביוני כרמל שמתחת לאוניברסיטת חיפה יאושרו לבנייה גבוהה במיוחד. מטרת התוכניות היא להעביר את כל הבנייה לגובה ולהימנע מבניית שכונות חדשות.

במרכז מקפיאים תוכניות, בחיפה ייבנו 1200 דירות בקריית אליעזר

פינוי בינוי ענק בבת גלים בחיפה