אחזקת דירה    ביטוח    

ביטוח תכולת דירה – מה זה? והאם כדאי?

מעודכן ל-03/2018

 

להוזלה בביטוחים - לחץ כאן!

ביטוח דירה הוא שם כללי לשני "ביטוחי משנה" – ביטוח המבנה וביטוח תכולת הדירה. הפעם נתמקד בביטוח תכולת הדירה. מדובר בעצם בביטוח מפני גניבה ומפני נזקים שונים שנגרמים לתכולה של הדירה כתוצאה למשל מהצפה, שריפה ועוד.

ככלל, ביטוחי תכולת הדירה המוצעים כוללים ביטוח מפני נזק שנגרם לרכוש שבדירה במקרים של פריצה , שיטפון (לרבות הצפה ממקור חיצוני), שריפה, נזק כתוצאה ממזג אוויר סוער, התפוצצויות שונות. אבל, חשוב לבדוק את פוליסת הביטוח ולבדוק מה בדיוק היא כוללת. בפועל, במקרים רבים, יש הרחבות נוספות שבגינן ניתן לתבוע פיצוי מהביטוח.

ביטוח התכולה כולל ברוב המקרים (שוב – חשוב לבדוק מה הפוליסה מכסה) מעבר לכיסוי/ פיצוי על הנזק שנגרם לרכוש בדירה עצמה, גם כיסוי/ פיצוי על נזקים כלפי צד שלישי, לרבות כיסוי עבור החפצים של עובדי משק הבית וכיסוי אחריות מעבידים כלפי עובדים אלו.  כמו כן, קיים במרבית הפוליסות פיצוי על חפצים שנמצאים מחוץ לדירה (בהתאם לתנאי הפוליסה).

איך עושים ביטוח לתחולת הדירה?

כדי לקבוע את ערך הרכוש והחפצים בדירה, שולחת חברת הביטוח שמאי שמעריך את שווי הרכוש בדירה. בשלב הבא, חברת הביטוח מספקת הצעת מחיר לביטוח, שנשענת על שווי הרכוש, אבל לא רק – פרמטרים נוספים שנלקחים בחשבון הם מיקומה של הדירה. מקום שיש בו פשיעה ופריצות מוגברות יסבול מפרמיה ביטוחית גבוה, בעוד שמקום "שקט" מבחינת פריצות יהנה מפרמיות ביטוח נמוכות. כמובן שהביטוח והפרמיות תלויות גם בהתקני האבטחה המותקנים בדירה, וגם באם מדובר בדירה, אז באיזו קומה מדובר, וכן יש חשיבות גם לדירה לעומת בית פרטי שהפרמיות בו גבוהות יותר.

מה שחשוב לדעת הוא שהביטוח לא תמיד מכסה הכל. הביטוח למשל, ברוב המקרים, לא מכסה ניירות ערך מסחריים ואגרות חוב שנמצאים בבית (בכספת, במגירה וכו'). הביטוח לרוב לא מכסה אופניים שנמצאים מחוץ לבית, רכבים כמובן; כלי נשק, מסמכים שונים , ספרים ועוד. למעשה, ביטוח תכולה מתייחס בעיקר לחפצים שניתן להעריך אותם (לרבות תכשיטים), מכשירי אלקטרוניקה וריהוט.

ולסיום – הכי חשוב לבדוק את הפוליסה ולראות מה היא מכילה, ולהשוות בין חברות הביטוח. התחרות בין החברות מייצרת לכם הזדמנות לבחון אחת לתקופה את הביטוחים שלכם ולחסוך הרבה כסף – גם בביטוח דירה (מבנה) גם בביטוח תכולת הדירה ובכלל – ברוב הביטוחים תמצאו שאתם יכולים לחסוך אפילו עשרות אחוזים.

הר הביטוח – ככה תעשו סדר בביטוחים

להוזלה בביטוחים - לחץ כאן!