מדריכי דירה ומשכנתא    קניות באינטרנט    

בילד דיל – אתר סחר אלקטרוני לעודפי בנייה

מעודכן ל-06/2019

 סולל בונה השיקה את אתר בילד דיל, שבאמצעותו יכול כל קבלן להעלות את עודפי הבנייה הנותרים לקבלנים הזקוקים להם

סולל בונה, חברת הבנייה,  העלתה לאחרונה  את "בילד-דיל", אתר מסחר מקוון לעודפי בנייה, הנותרים בידי חברות הבנייה השונות עם סיום הפרויקטים.

לדברי מנכ"ל החברה אהוד דנוך: "בענף הבנייה יש עודפים רבים של חומרי בנייה שאין בהם צורך יותר בסיום הפרויקט וכתוצאה הם נזרקים וגורמים לבזבוז כספי ומניעת חיסכון. חומרים כגון ריצוף, צנרת, אלמנטים מבטון, מעקות, ברזל, ועוד חומרים יקרים שיכולים להיות שימושיים לפרויקטים אחרים. הרעיון במיזם הוא להביא לחיסכון בעלויות רכש חומרים ועלויות פינוי והטמנה, גם לקונה וגם למוכר".

עוד לדבריו, למיזם יתרון בטיחותי, שכן פינוי חומרים מיותרים מאתרי בנייה מביא לשיפור הארגון והסדר בהם, וכתוצאה מכך להגדלת הבטיחות, וכן יתרון סביבתי שכן שימוש חוזר בחומרים מפחית פסולת באתרי העבודה ומביא להפחתה בזיהום הסביבה.
האתר מצטרף לאתרים אחרים בתחום הסחר בענף הבנייה,  ובהם beild-e המקשרת בין קבלנים, ספקים ועוד. STORENEXT מבוססת הענן, או BuildCom העובדת בשוק הבינלאומי.
מעבר ענף הבנייה לעולם מקוון

בענף הבנייה יש צורך במערכת מידע הכוללת מרכיבים כגון: אישורי בנייה, תב"ע, מידע הנדסי וכל מידע אחר הנוגע לבנייה לתחום הנדל"ן, לנושא כספים ומיסוי, לוגיסטיקה ועוד.

מכאן, החשיבות של שיתוף מידע וכלים במערכת סחר ברורה. בהנחה כי מערכת כזו הופכת להיות כלי עבודה יומיומי עבור המשתמשים בה, סביר להניח שהמשתמש יעדיף לרכז ולשלב את פעילותו השוטפת וריכוז המידע על גבי כלי אחד.

בשורה לעובדי ענף הבנייה – הפנסיה שלכם תגדל

;מדד תשומות הבנייה איננו מייצג את ההתייקרות בענף הבנייה