חדשות    

בלי הפועלים ישראכרט יורדת ב-10% ברווח הנקי

ישראכרט - מועדון יותר

ההיפרדות מהבנקים לא מיטיבה עם חברות האשראי, לפחות לא בשלב זה. אחרי דוחות שליליים של מקס- לאומי קארד לשעבר  גם דוחות הרבעון השלישי של ישראכרט  סובלים מהפרידה מהפועלים.

הרווח של ישראכרט ברבעון השלישי ירד בכ-10% ל-83 מיליון שקל (לעומת הרבעון המקביל), אף שצמח בשיעור 9% במחזור העסקאות ל-44.7 מיליארד שקל.  ההכנסות  ברבעון צמחו ב-5% ל-646 מיליון שקל.

בתחום האשראי הצרכני עלתה בשיעור 23% מתחילת השנה ל-686 מיליון שקל מספר הכרטיסים הבנקאיים הסתכם ב-3.7 מיליון, כמעט ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. גם במספר הכרטיסים החוץ בנקאיים לא נרשם שינוי מהותי והם הסתכמו ב-3.7 מיליון.

הריבית על האשראי הצרכני עלתה מממוצע של 8.3% אשתקד ל8.9% נכון לסוף הרבעון. היקף האשראי הפגום ברבעון עלה מ-43 מיליון שקל ל-142 מיליון שקל כשבישראכרט מסבירים זאת ביתרות אשראי מסחרי בחברה בת בשם גלובל שעברו ארגון מחדש.

מחזור העסקאות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-125.2 מיליארד שקל, עלייה של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה. , ההכנסות מתחילת השנה צמחו ב-5% ל-1.9 מיליארד שקל – הרווח הנקי מתחילת השנה (בנטרול מענק היפרדות בגובה של 52 מיליון שקל אחרי מס) הסתכם ב-235 מיליון שקל, 3 מיליון שקל בלבד יותר מהתקופה המקבילה.

הרווח הנקי בתקופה של תשעת החודשים הראשונים לשנת 2019, בנטרול מענק ההיפרדות (בסך של כ- 52 מיליון ש"ח, נטו ממס), הסתכם בכ- 235 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-250 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

רון וקסלר, מנכ"ל הקבוצה הסביר את התוצאות "על האף האתגרים בסביבה העסקית, התגברות התחרות, הירידה בעמלה הצולבת, והשפעות ההיפרדות מבנק הפועלים, ישראכרט הציגה צמיחה בהיקפי הפעילות הן בתחום התשלומים והן בתחום המימון".

עוד הודיע  המנכ"ל על מחליף לרם גב, סמנכ"ל הכספים שמונה לראש החטיבה הפיננסית של בנק הפועלים – את גב יחליף ערן וקנין שהיה מנכל רשת התדלוק Ten.

ישראכרט תחליף את רב קו?

בקרוב: עלייה לרכבת ישירות בכרטיס אשראי – בשלב ראשון לעובדי ישראכרט