חדשות    

בלקרוק: שווי המניות אינו משקף סיכון להאטה משמעותית, מעדיפים אג"ח בדירוג השקעה

ktrh phbe' nbf"k ckerue
מעודכן ל-08/2022

הערכות הרווח בשווקים אופטימיות ואינן משקפות האטה משמעותית. על כן עדיפה השקעה באיגרות חוב בעלות דירוג השקעה. כך סבורים האנליסטים של מכון ההשקעות של בלקרוק, חברת ניהול הנכסים הפיננסיים מהגדולות בעולם, בניהולו של לארי פינק.

לדבריהם, "התשואות הנוכחיות בשווקים נראות אטרקטיביות יותר מאשר בתחילת השנה. הסיבה לכך היא עלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות והתרחבות המרווחים. מיוני השווקים שבויים בתפיסה כי יש סיכוי להורדת ריבית בעקבות ההאטה בצמיחה. זה הביא לירידה בתשואות, הגברת הביצועים של מוצרים בדירוג השקעה ועלייה של כ-10% במניות. בבלקרוק אנחנו עדיין אוהבים אשראי בדירוג השקעה ברמות הנוכחיות, כיוון שהמרווחים הצטמצמו רק באופן שולי בזמן שהמשקיעים חוזרים למניות.

"חברות בדירוג השקעה נמצאות במצב טוב – היחס בין תשלומי שירות החוב לרווחי הייצוא נשאר נמוך, משמע יכולת שירות החוב נשארה גבוהה, ומספר המקרים של חדלות פירעון ב-2022 הוא הנמוך ביותר מאז 2014. אנו חושבים שאיכות האשראי עדיין יציבה, המדד של S&P מראה שכוכבים עולים באשראי, או אלו שמגיעים למעמד של דירוג השקעה בתשואה גבוהה, עלו על אלו שהולכים בדרך אחרת. אנחנו מעדיפים אשראי באיכות גבוהה על רקע מצב מאקרו מחמיר, וחושבים שחלק מהנכסים בתשואות גבוהות אכן מציעים הכנסה אטרקטיבית, אבל החשש מפני התרחבות המרווחים בכל האטה מפנה אותנו לכיוון מוצרים בדירוג השקעה. גם מגמות בשוק האג"ח הקונצרניות תומכות במשקל היתר שלנו באשראי – ההיצע נמוך יחסית, כמות הנפקות אג"ח עסקיות ירדה השנה בכמעט 20% לעומת 2021 ומנפיקים רבים יכולים לחכות ולראות אם תנאי המימון משתפרים לפני הנפקת חובות נוספים. בנוסף, צורכי המימון אינם דחוקים לאחר העלייה בהנפקות בשנה שעברה".

עוד מעריכים האנליסטים של בלקרוק כי הניסיונות לעצירת האינפלציה יובילו את הכלכלה למיתון עמוק. לדבריהם, "השווקים מצפים כעת שהתכווצות מתונה תוביל לירידת שערים ולהורדת האינפלציה. אנחנו לא חושבים ש"נחיתה רכה" כזו סבירה במשטר מאקרו הפכפך המעוצב על ידי אילוצי ייצור. בנקים מרכזיים יצטרכו להוביל את הכלכלה למיתון עמוק אם באמת ירצו לעצור את האינפלציה. אנחנו חושבים שהם יעשו זאת בסופו של דבר, למרות שהם עדיין לא מוכנים להצהיר זאת. לכן אנו מאמינים שנראה צמיחה נמוכה יותר ואינפלציה מוגברת בהמשך, ובמקביל עלייה בתשואות האג"ח, סיכון לנפילות במניות, ואשראי בדירוג השקעה שייהנה מתשואות כוללות גבוהות יחסית".

"אנו במשקל יתר באשראי בדירוג השקעה לעומת מניות בהסתכלות טקטית, מה שמוביל לעלייה באיכות בגישת "תיק שלם" לאחר שהפחתנו את הסיכון במהלך השנה בתגובה לעלייה בתנודתיות המאקרו. הערכות השווי של מוצרים בדירוג השקעה עדיין נראות אטרקטיביות, המאזנים נראים חזקים וסיכוני המימון נראים מתונים. כתוצאה מכך, אנו מאמינים שאשראי בדירוג השקעה יעבור טוב יותר את תקופת ההאטה הכלכלית מאשר מניות. כמו כן אנו צופים האטה בפעילות, המבססת את משקל החסר שלנו ברוב המניות בשווקים מפותחים.

מתי בבלקרוק יהיו חיוביים למניות שוב? "הסימן שלנו יהיה שינוי מדיניות של הבנקים המרכזיים בעת ההתמודדות שלהם הם ההאטה המשמעותית בצמיחה, מה שיסמן לנו שהם מוכנים לחיות עם אינפלציה".