חדשות    

בנצי ליברמן – "לאשר תוכנית לוקח שבע שנים וזו בעיה"

בנצי ליברמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל אמר בפאנל תמורות בקרקע חקלאית באוניברסיטת ת"א – "בעבר, למעשה, לכל אורך ההיסטוריה, המינהל היה מתכנן ומשווק כמעט ללא בנק של קרקעות שמאפשר עבודה מסודרת יותר. בשנתיים האחרונות אנחנו מנסים להגדיל את בנק הקרקע המתוכננת. במצב הנוכחי לאשר תוכניות לוקח לפחות שבע שנים וזו בעיה".

ליברמן מתריע על חוסר תכנון הקרקעות והקצאתם לבניה, לדבריו מנהל מקרקעי ישראל עומד ביעדים ובהיקף שיווק הקרקעות בהתאם להוראות הממשלה. אבל השיווק של הקרקעות לא פותר את הבעיות הקשות של הענף.  "השיווק של הקרקע לא פותר את מצוקת הדיור, זה רק שיווק ויש עוד תהליך על הקרקע", אומר ליברמן ומוסיף – "היום אנחנו נמצאים ב-18 אלף עסקאות מאושרות, וחלק מהן מתייחסות לשיווקים של השנה שעברה. המדינה חייבת להחזיק ב-100 אלף יח"ד מתוכננות כדי שנוכל לשווקן".

ליברמן סבור כי פינוי מחנות צה"ל יוביל להיצע גדול של קרקע מתוכננת ומעבר לכך, להערכתו צריך להשתמש גם בקרקעות הצמודות  לערים. ליברמן אמר שאינו יודע ואינו מכיר תוכנית לשיווק מהיר של קרקעות בשביל 100 אלף דירות בשכירות. זו כזכור תוכנית הממשלה, אבל מאיפה יגיעו הקרקעות?