מדריכי בנקאות    מדריכי השקעות    

בנק אגוד בחשבון – NOLIMIT, אין הגבלה על פעילות ניירות ערך; העמלה השנתית – 0.4% משווי התיק- מעניין?

מעודכן ל-08/2021

 

בנק אגוד בחשבון – NOLIMIT, אין הגבלה על פעילות ניירות ערך; העמלה השנתית – 0.4% משווי התיק – זו בהחלט יכולה להיות הצעה אטרקטיבית, אבל חשוב לבדוק את דמי הניהול האחרים (לרבות דמי השמירה – לוודא שיש פטור), ואת העלויות הכוללות בכלל.

בדיקת הון – השוואה של עמלות ניירות ערך בברוקרים ובבנקים

התחרות בתחום הברוקראז' עולה מדרגה. הבנקים מאבדים לקוחות לטובת חדרי המסחר של הברוקרים הפרטיים שמציעים עמלות קנייה ומכירה נמוכות משמעותית מהבנקים, אם כי בנק ירושלים שרכש לפני מספר שנים את כלל פיננסים, מהווה תחרות לברוקרים הפרטיים. עכשיו גם בנק אגוד נכנס לתמונה עם הצעות שעשויות להיות מעניינות.

הבנק מציע לסוחרים שיש להם תיק בהיקף של 200 אלף ויותר, לשלם עמלה שנתית קבועה בסך של 0.4% מהיקף התיק וזהו. אתם יכולים לעשות כמה פעולות שתרצו, העמלה קבועה. לא ברור בינתיים (נרחיב כשיהיה מידע נוסף), אם מדובר על פעילות בכל סוגי ניירות הערך, או רק במניות ואג"ח בשוק המקומי (נראה שזו הכוונה). בכל מקרה, השאלה מתי ולמי זה כדאי?

החישוב כאן הוא כמובן חישוב גס, מבלי לקחת בחשבון עלויות נוספות ופרים נוספים, אבל תוכלו להבין מזה האם זה כדאי או לא. נניח שיש לכם תיק השקעות של 1 מיליון שקל, ונניח שאתם משלמים 0.1% על קנייה ומכירה. העמלה הזאת היא סבירה ואפילו נמוכה בבנקים, וגם בבתי ההשקעות מדברים על סדר גודל הזה (אולי מעט נמוך יותר). העמלה הזו בקניית תיק השקעות מסתכמת ב-1 אלף שקל, כלומר אם אתם קונים ב-1 מיליון אתם משלמים 1 אלף, אם אתם מוכרים ב-1 מיליון אתם משלמים 1 אלף סה"כ אם אתם קונים , מוכרים, קונים, מוכרים, אתם משלמים 4 אלף שקל שזה 0.4% מהתיק (בהנחה שהיקף התיק לא השתנה). ומכאן שאם אתם עושים שני סיבובים על התיק שלכם – כלומר קונים מניה או אג"ח בהיקף מלא, מוכרים וקונים עוד מניה/ מניות או אג"ח ומוכרים כבר אתם צריכים לשלם 0.4% מהיקף התיק. אם אתם עושים יותר מזה, העסקה של בנק אגוד כדאית לכם, אם אתם עושים מתחת לזה, אבל אם יגידו לכם שאין בעיה של עמלות תסחרו יותר, אז כדאי לכם. אם אתם עושים מתחת ואתם לא תסחרו יותר בגלל עמלות נמוכות – ההצעה הזו לא בשבילכם.

בכל מקרה, ההצעה הזו עשויה להשליך גם על ההצעות של הבנקים האחרים ובתי ההשקעות. פה ושם היו הצעות של סכום קבוע בעמלות, אבל ייתכן שהפעם זה יהיה מושרש יותר בגלל התחרות החזקה בין הגופים בתחום.

 

בדיקת הון – השוואה של עמלות ניירות ערך בברוקרים ובבנקים