חדשות    פיקדונות    

בנק דיסקונט – ריבית של 3.5% לשנה

אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט. צילום: יח"צ

מעודכן ל-10/2022

בנק דיסקונט ממשיך להעלות את הריבית על הפיקדונות. הפעם מעלה בנק דיסקונט את הריבית בפיקדונות לשנה ל-3.5%. ההעלאה הזו ממקמת את הבנק בראש טבלת התשואות – וואן זירו שני עם 2.65% ובנק ירושלים שלישי עם 2.3%. 

עדכון הריבית הנוכחי ל-3.5% בא לאחר עדכון קודם שביצע הבנק בחודש אוגוסט. אז הודיעה הנהלת בנק דיסקונט כי החל מ-30 באוגוסט 2022 תעלה הריבית על הפיקדונות לשנה ומעלה בדיגיטל באופן חד. על פי ההודעה מאוגוסט, הריבית על פיקדון לשנה ומעלה, בריבית קבועה, תעמוד על 3% לשנה, השיעור הגבוה במערכת הבנקאית. במקביל, העלה הבנק את הריבית על פיקדון לשנה ומעלה בריבית משתנה, אשר תהיה זהה מעתה לשיעור הריבית בנק ישראל: 2% (פריים פחות 1.5%), ותתעדכן בהתאמה לשינויי הריבית העתידיים של בנק ישראל.

ריביות אלה יינתנו ללקוחות שיפתחו את הפיקדון בערוצים הדיגיטליים (אתר ואפליקציית הבנק).

העלאת הריבית על הפיקדונות בפעם השנייה על ידי בנק דיסקונט באה בעקבות הביקורת הציבורית שנשמעה כלפי הבנקים ולפיה הם אינם מגלגלים את הציבור את העלאות הריבית במשק. בנק ישראל פתח במהלך של העלאות ריבית עוד בחודש אפריל, ומאז העלה את הריבית חמש פעמים ברציפות מרמה אפסית לרמה נוכחית של 2.75%. אף על פי כן, הבנקים הותירו בעינה את הריבית האפסית שהם שילמו למפקידים, עד שהחלו לפעול ולעדכן אותה בעקבות הביקורת החריפה שהושמעה כלפיהם.

אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "אנו קשובים לציפיות הציבור מאיתנו ונחושים להיות הבנק הטוב ביותר ללקוחותיו. העלאת הריבית על הפיקדונות מתווספת למהלכים עליהם הכרזנו בחודשים האחרונים – ובהם ביטול הריבית על המינוס עד 2,000 שקל והתחייבות למענה בנקאי תוך שעה –  ותאפשר ללקוחות לנהל בצורה טובה יותר את כספם בתקופה מאתגרת זו. אנו מחוייבים להציע להם גם בעתיד כלים מגוונים להתנהלות פיננסית נבונה".

 

פיקדונות שקליים – איפה תקבלו את הריבית הגבוהה ביותר בהפקדה של עד מיליון שקל?