פיקדונות מובנים    

בנק הפועלים בפיקדון מובנה על מניות מובילות

בנק הפועלים משיק פיקדון מובנה שקלי (סטרקצ'ר) לתקופה של  30 חודשים עם קרן מובטחת ומענק מותנה. קבלת המענק ושיעורו תלויים בהתנהגות 10 מניות הרשומות למסחר ב- NYSE או ב- NASDAQ שבארה"ב במהלך התקופה.

במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות המפורטות ותרומתה למענק תחושב כדלהלן: לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 40% מעל השער הבסיסי של המניה. במידה ושער המניה לא חרג או לא נגע בחסם שנקבע עבורה לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח לחישוב תשואת  המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית. במידה וביום מסחר כלשהו שער המניה יחרוג או יגע ולו פעם אחת בחסם, תשואת המניה תקובע בשיעור של  13% למשך תקופת הפיקדון.המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות במשקלן היחסי לכל מניה בנפרד, כאמור לעיל, בכל מקרה קרן  ההשקעה מובטחת. המענק צמוד לדולר ארה"ב.

בבנק הפועלים מדגישים כי קרן הפיקדון שקלית נומינלית מובטחת. כמו כן – לצורך חישוב התשואה יילקחו בחשבון ביצועים חיוביים ושליליים של כל מניה; יתכן כי שער מניה אחת או יותר יגע בחסם וחלקה במענק יקובע בשיעור של 13% כפול משקל המניה בסל; ייתכן, שהמענק שהלקוח יזוכה בו יהיה נמוך מהריבית, שיכול היה לקבל בפיקדון שקלי אחר לאותה תקופה;המענק צמוד לדולר ארה"ב – אם תחול עלייה/ירידה בשער הדולר המענק יוגדל/יוקטן בהתאם; הפיקדון ללא תחנות ציאה/שבירה- העדר נזילות לתקופת הפיקדון. כן, מדגישים בבנק – "מובהר בזאת, כי פיקדון זה מוגדר כעסקה הכרוכה בסיכון מיוחד".

מטבע הפיקדון המובנה הוא כאמור שקל וקרן ההפקדה בשקלים מובטחת (קרן נומינלית בשקלים מובטחת). המענק (באם יתקבל) צמוד לשער הדולר האמריקני, לרבות ירידת שערו. דולר הבסיס הוא השער היציג לעומת השקל ביום 2 באוגוסט 2012; דולר קובע הוא השער ביום תשלום המענק – 6 בפברואר 2015.

סכום המינימום להפקדה – 20 אלף שקל.

במקביל להשקת הפיקדון המובנה, מספקים כלכלני בנק הפועלים סקירה על הכלכלה האמריקנית ועל המניות הבולטות שנכללות גם בפיקדון המובנה – "מרבית הנתונים הכלכליים בארה"ב מצביעים על בלימה בהתאוששות. בהתאם, מדד מנהלי הרכש רשם ירידה חדה בחודש יוני לרמה המצביעה על התכווצות בפעילות, לראשונה מזה שלוש שנים. ההאטה בצמיחה והתגברות הסיכונים העלו את הסבירות להרחבה כמותית נוספת, אך למרות הציפיות הכריז הפד על "טוויסט" קל מהצפוי. הריבית בארה"ב נותרה ברמה של 0.25% וצפויה להישאר ברמה זו לפחות עד סוף 2014. בנוסף, הודיע הפד על הפחתה של תחזיות הצמיחה והאינפלציה לשנתיים הקרובות ועל העלאת תחזית שיעור האבטלה.

"בד בבד, חולשתם היחסית של שוקי התעסוקה והנדל"ן, הגירעון העמוק ואי-הוודאות בנוגע למדיניות הכלכלית בארה"ב,  הצפויה להיות מוקד תשומת הלב בשנת בחירות,  ממשיכים לשקף את מידת שבריריותה של ההתאוששות.במישור החברות התמונה מעורבת,  שכן על פי קונצנזוס תחזיות האנליסטים,  החברות הנכללות במדד ה-S&P500 צפויות לדווח ב- 2Q על התכווצות של כ-2% בקצב צמיחת הרווחיות המצרפית, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת, לאחר 10 רבעונים ברציפות של צמיחה נאה ברווחיותן של החברות האמריקניות.יצירת תמהיל בין הטווח הקצר תוך שימת דגש על רכיבים דפנסיביים ובין בניית פוזיציה מחזורית בהסתכלות ארוכה יותר היא אסטרטגיית השקעה מתאימה לתקופה תנודתית ורווית גורמי אי וודאות.

"בהתאם, אנו מוצאים לנכון לכלול בתיק ההשקעות מניות צריכה בסיסית, ענף שנהנה באופן מסורתי ממאפיינים דפנסיביים, מאפשר חשיפה רחבה לשווקים מתעוררים ומכיל חברות ערך מובילות בקנה מידה עולמי (כדוגמת Coca Cola);  מניות מענף הבריאות (כדוגמת Johnson & Johnson)  ומניות ערך בעלות תשואת דיבידנד גבוהה, אשר יניבו תשואה פירותית וייהנו משיפור בכלכלה, אך בד בבד לא צפויות לספוג פגיעה קשה במידה וההתאוששות הכלכלית תאט (Altria ,McDonalds) יכללו בתמהיל ההשקעות. בהסתכלות ארוכה יותר, פוזיציה מחזורית ראויה כוללת מניות מסקטור הטכנולוגיה (כדוגמת IBM ו- EMC) וסקטור האנרגיה (Exxon Mobil)".