הלוואות    

בנק ירושלים מציע הלוואה עד 60 אלף שקל לכל המעוניין; למה זה עשוי להיות מעניין?

קרדיט shutterstock

בנק ירושלים מציע הלוואה לכל לקוחות הבנקים בהיקף של עד 60 אלף שקל.  מדובר בעוד ניסיון של הבנק למשוך קהל – בנק ירושלים מנסה בשנים האחרונות למשוך קהל במספר מישורים – הלוואות בתנאים נוחלים יחסית, פיקדונות בתנאים נוחים יחסית, ועמלות נמוכות בפעילות בניירות ערך. אמנם הפעילות של הבנק במגמת עלייה, אך בינתיים לא מדובר על צמיחה בשיעורים מאוד גבוהים.

גם בבנק דיסקונט מנסים להציע אשראי יחסית  ללקוחות – הפעם, מדובר בהלוואה ללקוחות הבנק (להבדיל מירושלים שפונה לכל הבנקים). בדיסקונט מציעים עד 100 אלף שקל בתשלומים (עד 60 תשלומים).

הלוואות, נזכיר זה העסק המרכזי של הבנקים – נכון הם מרוויחים מעמלות, ועדיין שני שליש מהרווח שלהם מגיע מריבית, ותתפלאו – רווחי הריבית מגיעים גם מהפירמות, אבל בעיקר ממכם, משקי הבית, ולכן כל כך חשוב לבנקים להמשיך ולשכפל את ההצלחה ולתת עוד ועוד הלוואות – זה פשוט הרווח שלהם.

בבנקים הגדולים מרווח הריבית הוא המשמעותי ביותר, ואילו בבנקים הקטנים ניתן לקבל לרוב מימון זול יותר, וזו גם הסיבה שבנק ירושלים פונה ללקוחות כל הבנקים. הבנק ניסה בשנים האחרונות כמה מהלכים קמעונאיים, אך בינתיים לא מדובר בסיפור הצלחה גדול, אם כי הציבור שבוחר להוזיל עלויות כן זורם (לאט לאט) לבנק.

הבנק מציע לכל לקוחות הבנקים הלוואה לכל מטרה כשההחזר יהיה בעד 72 תשלומים (אפשר להחזיר גם בתשלום אחד) הריבית על  הלוואה לכל מטרה היא החל מריבית של p) 5.5% ( P=פריים; ראו כאן מדריך על ריבית פריים) ועד ריבית מקסימלית של 11.55%+p . אין בבנק ירושלים הלוואות צמודות מדד.

דוגמא להלוואה – בהלוואה על סך 50,000 שקל , ב- 72 תשלומים, בריבית p+5.5%, העלות הכוללת תהיה 61,550 שקל  בתוספת עמלת שירות ושיווק של 0 שקל (זה יכול להגיע לכמה מאות בודדות במקומות אחרים)  – סה"כ 61,550 שקל.


הלוואות מחברות כרטיסי אשראי – כל מה שצריך לדעת

הלוואות חברתיות – יתרונות וחסרונות 

הלוואות מקופות גמל וקרנות השתלמות – זה משתלם

 


בנק ירושלים ורמי לוי – השת"פ לא סיפור הצלחה

הבנק  ניסה לחבור לרשת רמי לוי כדי להפוך את סניפי הרשת לסוג (חלקי) של סניפי בנק, וכן לתת הלוואות ללקוחות הרשת תוך שילוב של הענקת תלושים. המהלכים האלו בינתיים לא היו מוצלחים במיוחד, אם כי אחת לתקופה החיבור בין בנק לרשת קמעונאית תופס תאוצה.

ההתחלה בין בנק ירולשים ורמי לוי התחילה ב-2012, אז בשלב הראשון הוצבו עמדות של הבנק להפקדה בפיקדונות ולאחר מכן שיתוף הפעולה בין בנק ירושלים לבין רשת רמי לוי עלה מדרגה. בשלב הראשון ניסה הבנק לקדם את הפיקדונות האינטרנטיים שלו, במטרה להפוך את סניפי הרשת למיני סניפים (בהם יסופקו שירותי בנקאות מלאים), מובשלב השני – דיווחו החברות  על שיתוף פעולה במתן הלוואות ללקוחות כל הבנקים.

בנק ירושלים הציע ללקוחות כל הבנקים הלוואה בסכום של עד 40 אלף שקל, כאשר מקבל ההלוואה יקבל גם תלושי קנייה לחג הפסח בסניפים של רשת רמי לוי בסכום של 200 שקלים. בנק ירושלים מעניק את ההלוואה ללא ביטחונות וללא ערבים עם אפשרות פרישה ל-60 תשלומים.

כזכור, במסגרת שיתוף הפעולה הראשון בין בנק ירושלים ורמי לוי  הוסכם כי יינתנו ללקוחות הרשת  תנאים מועדפים במסגרת תוכנית ייעודית, כך שהם צפויים ליהנות מריבית גבוהה יותר על הפיקדונות, ריבית נמוכה יותר על הלוואות, ובכלל מחירים מועדפים על הבנקים האחרים ועל לקוחות אחרים של בנק ירושלים.

החיבור של בנק ירושלים לרמי לוי עונה על בעיה גדולה של הבנק –  מספר סניפים קטן וחוסר יכולת לפרוץ לקהל יעד גדול. עם החיבור לרמי לוי הבנק מתגבר על הבעיה הגדולה הזו ומגדיל נוכחות  למאות נקודות.

https://www.hon.co.il/%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%95%D7%90%D7%94-%D7%97%D7%95%D7%A5-%D7%91%D7%A0%D7%A7%D7%90%D7%99%D7%AA/