חדשות    

בנק ירושלים מצטרף ללאומי: ייתן ריבית של 2.4% לשנה על העו"ש עד 20 אלף שקל

קרדיט: אתר הבנק

מעודכן ל-06/2023

בנק ירושלים מיישר קו עם נגיד בנק ישראל ועם בנק לאומי, ומבטיח גם הוא לשלם ריבית על כספי העו"ש.

בשבוע שעבר זימן נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, את מנהלי הבנקים ל"שיחת נזיפה" שבה קרא להם לשלם ללקוחות ריבית על חשבונות העו"ש. מאז שהריבית במשק נמצאת במגמת עלייה, ועומדת כעת כבר על 4.75%, נתונים הבנקים לביקורת נוקבת על כך שאינם מגלגלים את מלוא העלייה לפיקדונות. כעת קרא להם הנגיד לשלם ריבית גם על העו"ש.

בנק לאומי הקדים תרופה למכה, כאשר עוד לפני הפגישה עם הנגיד הודיע כי ישלם ללקוחותיו ריבית שנתית של 1% על חשבונות העו"ש.

כעת כאמור, מצטרף אליו בנק ירושלים, ומבטיח לשלם ריבית בגובה 50% מריבית בנק ישראל, עד יתרה של 20 אלף שקל. כלומר, כנגזרת של ריבית בנק ישראל העומדת כאמור על 4.75%, מדובר על ריבית שנתית של 2.4%.    

לדברי יאיר קפלן מנכ"ל בנק ירושלים, "יותר מדי מאמץ מושקע בדיון הריביות על העו"ש, כשבכל העולם מתקדמים למודל בו הלקוח לא קשור לבנק אחד ולא חייב חשבון עו"ש כדי לקבל ריבית על הכסף שלו. כל לקוח, מכל בנק, יכול להיכנס לאתר בנק ירושלים, להצטרף דיגיטלית לפיקדון שמעניק 3% שנתי זמין למשיכה תוך שבוע, ללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש אצלנו".

קפלן סבור כי את המאמצים יש להפנות למקום אחר: "במשך שנים המודל הבנקאי התבסס על כך שהלקוח רכש עסקת חבילה שכוללת ביחד עם העו"ש מוצרים גרועים ומוצרים טובים שסבסדו זה את זה. אין בכך צורך: הטכנולוגיה שמאפשרת לכל לקוח לפנות לכל בנק ולרכוש ממנו את המוצר הטוב והמשתלם ביותר עבורו קיימת, ובנק ישראל צריך לעודד אותה, להסיר חסמים בפני תחרות, ולאפשר את המשך ההתפתחות הטכנולוגית שתשחרר מכבלי העו"ש – וזו תהיה בשורה של ממש לצרכנים.

"המהפכה תגיע כשהעו"ש לא יהיה אזיק עבור הלקוח ויחייב אותו לרכוש את יתר המוצרים מאותו הבנק, אלא שהוא יוכל לבחור במוצר הבנקאי הטוב על המדף, ללא מגבלות ובהתאם לצורכי ההשקעה", ציין קפלן וסיכם: "אצלנו בלחיצת כפתור אפשר לקבל 3% שנתי בפיקדון זמין למשיכה בתוך שבוע – ללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש. בנוסף, אנו מכבדים את נגיד בנק ישראל, ועל אף שבנק ירושלים הוא בנק מוצרי, שלא מתנה שירות מסוים בפתיחת חשבון עו"ש, אנו יוצאים בבשורה מהפכנית ללקוחותינו ונעניק לבעלי חשבון עו"ש מעביר משכורת, ריבית בגובה 50% מריבית בנק ישראל, עד יתרה של 20 אלף שקל".