חדשות    

בנק ישראל: רוב האינדקטורים מצביעים על האטה בפעילות הכלכלית ברביע השני והשלישי של 2014

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, וחברים מהוועדה המוניטרית קיימו היום את הפגישה הרבעונית עם קבוצת החזאים. תחזית חטיבת המחקר צופה ריבית 0.25% עד סוף 2015

בבנק ישראל מעריכים כי צמיחת התוצר ב- 2014 ו- 2015 : 2.3% ו- 3.0% . לדעתם, רוב האינדקטורים מצביעים על האטה בפעילות הכלכלית ברביע השני והשלישי של 2014 .

 

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, וחברים מהוועדה המוניטרית קיימו היום את הפגישה הרבעונית עם קבוצת החזאים, אשר מספקים לבנק ישראל באופן שוטף תחזיות עבור האינפלציה, הריבית ושער החליפין. המפגש משמש להחלפת דעות והערכות בין בנק ישראל לגופים הפיננסיים החשובים במשק.

 

ד"ר פלוג פתחה את המפגש והתייחסה להתפתחויות בכלכלה העולמית והמקומית.

 

מר אלכס אילק, כלכלן בחטיבת המחקר, הציג והסביר את הערכת חטיבת המחקר כפי שהיא פורסמה לציבור במקביל להודעת הריבית האחרונה. המצגת שהוצגה לחזאים מצורפת.

 

 

החזאים התייחסו לדברים ומסרו את הערכותיהם לגבי ההתפתחויות. הם מעריכים כי אינפלציה בעוד שנה 1% – תוצאה של גורמי היצע וביקוש מרסנים

 

 

תחזית חטיבת המחקר צופה ריבית 0.25% עד סוף 2015 . ייתכן שכדי לעודד את הפעילות ולהעלות את האינפלציה תידרש הפחתת ריבית ו/או נקיטה של צעדים מרחיבים נוספים.

 

 

מההתפתחויות של הימים האחרונים מסתמן כי קצב צמיחה של הצריכה הציבורית ב- 2014 וב- 2015 יהיה גבוה בכנקודת אחוז ב- 2014 וב- 2015 מעבר להנחה בתחזית הבסיסית.

 

 

אי וודאות גבוהה קיימת לגבי המצב הריאלי בעולם(בעיקר באירופה) והסיכונים הגיאו-פוליטיים.