חדשות    

בנק לאומי רוצה תוכנית כמו פליי קארד

להבדיל מהמועדון של אל על, הוא מתעתד ליצור קשר עם כמה חברות תעופה

בנק לאומי, שהשיק לאחרונה את תכנית הנאמנות גודיז, בודק שימוש במודל מועדוני התעופה בסגנון פליי קארד של אל על או תוכנית הנאמנות "ספיר" של בנק צ'ייס.

מועדוני התעופה בעולם פופולריים בשוק האשראי ן בשל צבירת נקודות אותן אפשר להמיר בהנחות בעת רכישת כרטיס טיסה או הזמנת בית מלון. למועדונים קל יותר לפתות את הלקוח להשתמש בכרטיס האשראי של המועדון ולשלם דברים הקשורים לחופשה בחו"ל, לעומת הנחות ברכישת פרטי אופנה  או על   מוצרי קוסמטיקה ולייף סטייל. יתרון אחר הוא הלקוחות שנחשבים לאמידים יותר,  לרוב אנשי עסקים או בכירים שנוהגים לטוס באופן קבוע בעולם ומשתמשים בכרטיס.

בארץ המועדון של אל על הוא מועדון התעופה היחיד בינתיים וגם הרווחי ביותר בישראל במונחי עמלות סליקה. מחזור העסקאות במועדון עומד על יותר מ־25 מיליארד שקל בשנה – כ־8% ממחזור האשראי בישראל. גם מחזור השימוש החודשי בכרטיס גבוה במיוחד: 9,500 שקל בחודש בכרטיס רגיל ויותר מ־23 אלף שקל בחודש בכרטיס פרימיום.  בכרטיס חוץ־בנקאי רגיל לעומת זאת סכום ההוצאה הממוצע הוא כ־1,500 שקל בלבד, ובכרטיס בנקאי על כ־3,000 שקל.

בנק לאומי השיק את גודיז בשבוע שעבר. והוא מהווה מחליף לתכנית הפינוקים של לאומי קארד בעקבות מכירת לאומי קארד (שתהפוך בקרוב ל"מקס") לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס. אומנם לעת עתה ההטבות בגודיז לא נצברות והן נמחקות בכל חודש אם לא נעשה בהן שימוש, אולם המודל שאליו שואפים בבנק יציע צבירת נקודות לאורך זמן.

לאומי גודיז תאפשר ללקוחות לאומי לצבור הטבות על רכישות שיבצעו בכרטיסי אשראי שיונפיק הבנק. בהתאם לאסטרטגיית ההובלה במערכת הבנקאות של כל התחום הדיגיטלי, מציע לאומי ללקוחותיו לצבור "גודיז" גם על פעולות שיבצע בערוצי הדיגיטל השונים של הבנק כמו אתר לאומי, אפליקציית לאומי ועמדות השירות העצמי המוצבות בכל סניפי הבנק.

הפעולות הישירות שבגינן משולמות עמלות נמוכות יותר, כוללות בין השאר: פתיחת חשבון בדיגיטל, הפקדת שיק בדיגיטל, כתיבת שיק דיגיטלי, הזמנת פנקסי שיקים, העברות כספים, הזמנת כרטיס אשראי בדיגיטל ועוד – בכפוף לתקנון התוכני

בלאומי מחפשים תוכניות נאמנות מעבר לים, שהבולטת שבהן שייכת לבנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, המפעיל תכנית נאמנות שמבוססת על צבירת נקודות המכונה "ספיר". בעל הכרטיס  נוהג לרכוש בתחום ההסעדה, הטיולים ובתחומים אחרים וצובר נקודות שהן סוג של מטבע ששווה ערך למזומן. היתרון  במודל הוא שלהבדיל ממועדון תעופה כמו פליי קארד שמאפשר צבירת נקודות לטיסות של אל על בלבד, בצ'ייס  אפשר ליצור קשר עם כמה חברות תעופה וספקי שירותי תיירות  .

מלאומי נמסר בתגובה: "איננו נוהגים לפרט על תכניות כאלה ואחרות לפני שהן סופיות".

לאומי יוצא מתחום תפעול קרנות הנאמנות, בנק הפועלים צפוי לרשת אותו

fly card ודור אלון ומגה כבר לא ביחד