חדשות    

בנק מזרחי עקף את לאומי במספר הסניפים

לבנק מזרחי שלושה סניפים יותר מלאומי.  אם לשפוט לפי סקר שביעות הרצון מהבנקים, מהלך מסיבי של סגירת סניפים אינו מיטיב עם הבנק

למרות העידן הדיגיטלי הבנק שמוביל בסגירת הסניפים הוא הבנק שגם הרבה פחות מרוצים ממנו, לפי סקר של בנק ישראל. זהו בנק לאומי שרק 43% מלקוחותיו ימליצו עליו לחבר. סגירת הסניפים הייתה חלק מתוכנית התייעלת כלכלית של מנכ"לית הבנק רקפת רוסק-עמינח, שכללה סגירת עשרות סניפים והוצאה לפועל של תכניות פרישה מרצון של מאות עובדים לטובת שימוש בכלים דיגיטליים.

אלא שבינתיים כלים אלו לא  מציעים חלופה מספקת לסניפים לכלל לקוחות הבנק וכך גם שביעות הרצון הנמוכה. לבנק לאומי יש היום 180 סניפים הפתוחים לקהל הרחב.  לבנק מזרחי יש 183 סניפים, אף שהוא הבנק השלישי בגודלו לעומת לאומי במקום השני. לדיסקונט 174 סניפים, רק שישה פחות משל לאומי, אף שדיסקונט הבנק הרביעי בגודלו.

אפשר לומר שכיוון שבנק לאומי גדול יותר הוא פונה יותר ויותר לאפיקים דיגיטליים אלא שלבנק הפועלים הראשון בגודלו 225 סניפים, רבע יותר מלאומי.  חלק מהסניפים של לאומי מיועד לבעלי והון תושבי חוץ כך שמספר הסניפים הפתוח לציבור אף קטן יותר.

לעומת זאת, מזרחי שלו יותר סניפים מלאומי מוביל בקרב לקוחות הבנקים הגדולים בסקר שביעות הרצון, תוך מהלך שיווקי לבדל את עצמו מהבנקים האחרים באמצעות שירות ישיר ובלתי אמצעי. מזרחי והפועלים הם אף הבנקים הגדלים שלא סגרו אף סניף בשנתיים האחרונות.

חשוב להדגיש שמספר הסניפים כבר לא יוכל לקבוע מהו בנק גדול, והגודל האמיתי הוא במספר הלקוחות שהוא סוד שמור במערכת הבנקאית. אומנם תהליך הדיגיטציה שעוברים הבנקים הוא תהליך חיובי וכך ייראה העתיד, שבו הבנקים יתחרו על לקוחותיהם לפי השירות הדיגיטלי ולא לפי מספר הסניפים הניגשים – עבור הבנקים הגדולים הבידול יהיה בשירותי פרימיום כמו ייעוץ השקעות ולעסקים ובקרב המעמד הביננוי בערכים כמו שקיפות והוגנות. אלא שהליך זה צריך להיות הדרגתי ולתת מענה בינתיים למבוגרים ולמי שפחות מחובר לטכנולוגיה.  עדיין יש 20% שלא משתמשים בשירותים דיגיטליים, בעיקר בקרב המיעוטים ואצל החרדים.

מספר סניפי הבנקים הפתוחים לכלל הלקוחות

פועלים – 225 / שווי שוק: 31.6 מיליארד שקל

מזרחי – 183 / שווי שוק: 14.6 מיליארד שקל

דיסקונט (101 דיסקונט והיתר מרכנתיל) – 174 / שווי שוק: 13.5 מיליארד שקל

לאומי – 180 / שווי שוק: 33.5 מיליארד שקל

הבינלאומי – 150 / שווי שוק: 7.8 מיליארד שקל

אגוד – 35 / שווי שוק: 1.1 מיליארד שקל

ירושלים – 20 / שווי שוק: 0.436 מיליון שקל

מאיזה בנק הכי מרוצים

הבנקים אגרסיביים בשיווק הלוואות – קנסות ללאומי קארד ודיסקונט

;חברות הביטוח בטוחות יותר מבנקים;