חדשות    

בעקבות התפשטות הקורונה: המלצות חדשות למניעת הידבקות בווירוס

pixabay
מעודכן ל-03/2020

משרד הבריאות פרסם המלצות מעודכנות ומחמירות, ובהן: כל מי שביקר בצרפת, איטליה, אוסטריה ושוויץ ייכנס לבידוד למשך שבועיים; אירועים המוניים יבוטלו ועל עובדי מערכת הבריאות נאסר לצאת מהארץ "נפעל בחומרה נגד מי שלא מדווח אמת" נתניהו: "נדרוש גם להקפיד על היגיינה אישית, שזה נגד הטבע האנושי, ולהימנע מלחיצת ידיים"

משרד הבריאות ערך אמש מסיבת עיתונאים בנושא הקורונה – בהשתתפות ראש הממשלה ובכירים נוספים בממשל ובמדינה –  ובה פורסמו המלצות עדכניות להתגוננות מפני הנגיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם באירוע ואמר: "אנחנו בעיצומה של מגיפה עולמית. ישראל, יחד עם עוד 3-2 מדינות במערב, נמצאת במצב הטוב ביותר. נקטנו צעדים נוקשים. נדרוש גם להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה אישית, שזה נגד הטבע האנושי, ולהימנע מלחיצת ידיים. אני לוקח על עצמי להיות הראשון".

שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר: "היסוד זה לשמור על מה שמשרד הבריאות מציג. נמנע התכנסויות של מעל 5,000 איש. מתברר שחלק גדול מהאנשים שהיו באיטליה לא דיווחו איפה היו. לא נהסס להחמיר, גם אם זה לא פופולארי".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "אנחנו יודעים ממי נדבק כל חולה ומתי, וזה מצב טוב. חשוב להיות מהירים. אנחנו עושים פי ארבעה יותר בדיקות מארה"ב, כדי לצמצם את פוטנציאל ההדבקה. הבידודים במספרים הולכים וגדלים וזה נראה נטל, אבל האלטרנטיבה תהיה גרועה יותר".

בר סימן טוב הודיע כי ייאסר קיום כנסים בארץ וכן יוטל איסור טיסה על אנשי בריאות ואנשי שירותים חיוניים. "אני מבין את השלכות הכלכליות, אבל אם לא ננקוט בצעדים אלה, אז ההשלכות הכלכליות יהיו חמורות הרבה יותר", הוסיף.

הצהרת ‏משרד הבריאות: "נפעל בחומרה רבה מאוד נגד אנשים שלא מדווחים אמת, אבל אנחנו רואים שרוב הציבור מתנהג כהלכה ובצורה אחראית. הפרה של הבידוד היא בשוליים ובמקרים כאלה נפעל בחומרה".

נציב שירותי המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ', אסר באופן גורף על עובדי המדינה לצאת לחו"ל. בהתאם להמלצת משרד החוץ להימנע ככל הניתן מנסיעות לחו"ל, ובתיאום מראש עם משרד הבריאות – הוחלט כי נסיעת ראש המטה הכללי אביב כוכבי, שתוכננה להתקיים לארצות הברית בשבוע הבא תידחה למועד אחר.

בין המשתתפים במסיבת העיתונאים היו מנכ"ל הביטוח הלאומי, שלמה מור יוסף, ומנכ"ל מד"א, אלי בין. אתר משרד הבריאות קרס במהלך הערב.

הנחיות משרד הבריאות להתגוננות מפני הקורונה:

  1. ישראלים השבים מהמדינות: צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה יחויבו בבידוד ביתי למשך

14 יום, ההחלטה רטרואקטיבית מיום עזיבת היעד.

  1. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל, אלא אם יציגו יכולת מוכחת לבידוד בית. יישום החלטה זו ייכנס לתוקף בימים הקרובים.
  2. חל איסור גורף לקיום כנסים בינלאומיים בישראל.
  3. תושבי ישראל השבים מכינוסים בינלאומיים בחו״ל – יחויבו בבידוד בית למשך 14 יום.
  4. על עובדי מערכת הבריאות חל איסור גורף לצאת לחו"ל.
  5. חל איסור לקיים אירועים המוניים והתקהלויות מעל 5,000 איש.
  6. חל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל 100 איש , לאנשים שחזרו מכל יעד בחו״ל ב-14 הימים האחרונים.
  7. המלצה לנציב שירות המדינה לאסור באופן גורף יציאות עובדים לחו"ל.
  8. לבני 60 ומעלה ולבעלי מחלות רקע כרוניות כגון מחלות לב , סכרת ,יתר לחץ דם , מחלות נשימתיות או דיכוי חיסוני, מומלץ להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו״ל או בעלי תסמינים או אנשים החשודים כחולים.
  9. תיירים ששהו באיראן, עיראק, סוריה, לבנון (ב-14 יום האחרונים) לא יורשו להיכנס.
  10. משרד הבריאות ממליץ להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה ולהימנע מלחיצות ידיים.

גם אובר מזהירה שהקורונה יפחית את משתמשיה

בנק ישראל על הקורונה – "הנתונים הכלכליים הבסיסיים מחזקים את העמידות של המשק"