חדשות    

בשורה לטסטרים: הסכם קיבוצי ראשון לבוחני הנהיגה של "טלדור"

חתימת הסכם עם חברת טלדור – צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

מעודכן ל-08/2021

ההסכם שתוקפו עד 2023 יחול על 124 עובדי החברה שאחראית על בחינות הנהיגה ממרכז הארץ ועד אילת ■ בין היתר סוכם על הגדרת שכר המינימום והגדלת דמי האש"ל

ההסתדרות, הנהלת "טלדור" וועד עובדי החברה חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי ראשוני לבוחני הנהיגה של החברה. ההסכם שיהיה בתוקף עד 2023 נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד.

ההסכם יחול על 124 העובדים, האחראים על קיום בחינות הנהיגה (טסטים) מאזור המרכז ועד אילת. מדובר על כמאה בוחני נהיגה ועל כ-24 מפעילים ומפעילות של אתרי הבחינות.

ההסכם, שאותו הוביל איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות, אבי אדרי, כולל בין היתר: הגדרת שכר מינימום לשעה בהתאם לסטטוס העובד – כאשר מפעילי האתרים יזכו להעלאה של 6% בשכרם; הסדרת מנגנון קביעות ומנגנון סיום העסקה פריטטי, והגדלת דמי האש"ל לעובדים שנדרשים לעבוד באילת. כמו כן, הוסדרה פעילות הוועד וסוכם כי כל העובדים יוכלו לעבוד בעבודה נוספת, בהתאם לדין.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "העובדים הללו נושאים על כתפיהם אחריות אדירה בנושא הבטיחות בדרכים, ולכן חשיבות יתרה לדאוג לזכויותיהם. ההסכם שחתמה היום ההסתדרות מעגן את הביטחון התעסוקתי של בוחני הנהיגה ומשפר את תנאי ההעסקה שלהם – וזה לטובת כולנו, כל מי שכבר היום על הכבישים, וגם הדור שעתיד לעלות עליהם".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר: "מדובר בעובדים שאחראים על מתן רישיונות הנהיגה לילדים של כולנו, ומכאן גם חלה עליהם אחריות יתרה. אנחנו גאים לחתום על הסכם ראשון ששומר על הזכויות של בוחני הנהיגה".

יו"ר ועד הפעולה שי דמרי: "דווקא בתקופה קשה ומרובת אתגרים, אנחנו – ועד העובדים בפרויקט בוחני הנהיגה טלדור וואן – שמחים שהגענו להסכם פורץ וראשוני זה. ברצוני להודות לאיגוד עובדי התחבורה ולכל מי שליווה אותנו בתהליך".

שי גואטה, מנהל חטיבה בחברת טלדור, סיכם: "גם עבור ההנהלה זה רגע היסטורי. ככל שנפגשנו עם הוועד ועם ההסתדרות, ניכר שיתוף פעולה אחראי שהוביל להסכם זה".

את ההסכם ליוו עורכי הדין עמית הלל ומור אבלה, מנהלי חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה, ועו"ד נטלי שוכוביצקי ממשרד עוה"ד אלעד מורג.

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה כללי במשק על רקע המחלוקת בנושא תשלום ימי הבידוד לעובדים