חדשות    

בשורה לנטולי הרכב: עיריית תל אביב תנפיק תו חניה אזורי לרכב שכור תוך יום עבודה אחד

קרדיט pixabay
מעודכן ל-09/2020

התו הווירטואלי יונפק בחינם, לתושבים השוכרים רכב לתקופה קצרה של מספר ימים או בסופי שבוע ולמתניידים ברכב חלופי – לאחר שעד כה הונפקו תווים רק במקרים של השכרה ל-7 ימים לפחות

יוזמה חדשה של עיריית תל אביב-יפו תקל על תושבי העיר השוכרים רכב לזמן קצר. מעתה יוכלו תושבים הזכאים לתו חניה אזורי, לקבל תו חניה וירטואלי לרכב שכור ללא תשלום בתוך יום עבודה אחד בלבד. הנפקת התו תקל משמעותית על תושבים השוכרים רכב לתקופה קצרה או לחילופין במהלך סופי שבוע וחגים, בכך שיוכלו לחנות בחניות המסומנות בכחול לבן באזור מגוריהם או לחנות בחניוני אחוזות החוף בתעריף מוזל.

עד כה התו ניתן רק לתושבים ששכרו רכב למשך 7 ימים לפחות. אולם כעת יוכלו גם תושבים הזקוקים לרכב חלופי או שכור למספר ימים בודדים ליהנות מתו אזורי, אשר יתקבל כאמור תוך יום עבודה אחד ויעודכן במערכת המחשובית העירונית ובמסופוני הפקחים.

התנאים לקבלת תו וירטואלי לרכב שכור זהים לתנאים הנדרשים לקבלת תו חניה אזורי לרכב שבבעלות מבקש התו, תושב העיר תל אביב- יפו. על מנת לקבל את התו יש להגיש בקשה באתר העירוני מיד עם קבלת הרכב השכור בצירוף חוזה שכירות הרכב. עם אישור התו יישלח מסרון ומכתב לכתובת הדואר האלקטרוני של המבקש, בצירוף דף מידע, הכולל את הזכויות הנלוות לתו. דוחות שנרשמו בתחום חניה מוסדרת בכל רחבי העיר ובתחום חניה מותרת לבעלי תו אזורי מתאים יבוטלו, וזאת בתנאי שנערכו בתקופת השכרת הרכב בלבד ובהתאם לנוהלי העירייה.

יוזמה זו היא חלק מהמדיניות התחבורתית העירונית, המעודדת התניידות בתחבורה בת קיימא, כולל מעבר מבעלות על רכב להתניידות באמצעי תחבורה שיתופיים – בהם רכב להשכרה, אוטותל ואמצעי תחבורה שיתופיים נוספים.

סגנית ראש עיריית תל-אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "כעיר שרוצה להפחית שימוש ברכב פרטי בבעלות ולעודד מעבר להתניידות כשירות, קידמנו פתרון חדשני לטובת תושבים שמשתמשים ברכב שכור וכן עבור מי שמתניידים ברכב חלופי, למשל בעקבות תאונה. התו הווירטואלי יסופק לתושב תוך יום עבודה מרגע קליטת בקשתו, ובתנאי שהינו תושב העיר ואין ברשותו רכב. התו נועד לתמוך במדיניות לצמצום הפיקוק והזיהום בעיר ולאפשר מעבר לרכב שכור וזמני. אנו מקווים שהתו הווירטואלי יסייע לצמצום יוקר המחיה ולהורדת עלויות אחזקת רכב צמוד למי שאינו נזקק לכך במשך כל ימות השנה".

לקנות או לשכור? זאת השאלה

הקלות חניה בתל אביב ובערים אחרות בעקבות משבר הקורונה