חדשות    

בשורה לצרכנים: שמן הזית המיובא יוזל

מעודכן ל-05/2021

מכסה בהיקף של 2,000 ליטר חולקה ליבואנים שהתחייבו למכור שמן זית במחירים הנמוכים ביותר: אושר עד קיבלה את כמות המכסות הגדולה ביותר – תמכור בקבוק ב-9.80 שקלים

ועדת המכסות במשרד הכלכלה והתעשייה פרסמה את תוצאות ההליך התחרותי להפחתת מחירי שמן הזית לצרכן. הוועדה החליטה על חלוקת מכסת 600 טון שמן זית כתית מעולה בבקבוקים, אשר חולקו בהליך תחרותי, ומכסה נוספת של שמן זית בהיקף של 1,400 טון בצוברים לתעשייה.

חברת מרב מזון כל בע"מ (אושר עד) זכתה במכסה לייבוא 300 אלף ליטר שמן זית, לאחר שהתחייבה למכור את השמן במחיר לצרכן של  9.8 שקלים לבקבוק של 750 מ"ל.

חברת וילי פוד זכתה במכסה לייבוא 200 אלף ליטר שמן זית, לאחר שהתחייבה למכור את השמן במחיר 12 שקלים לבקבוק 750 מ"ל.

חברת רמי לוי זכתה במכסה ליבוא 100 אלף ליטר שמן זית לאחר שהתחייבה למכור את השמן במחיר 12.80 שקלים לבקבוק 750 מ"ל.

בנוסף זכו 11 תעשיינים במכסות לייבוא שמן זית במכלים תעשייתיים פטורים ממכס. החברות הזוכות הן: שמן תעשיות, מכוורת יד מרדכי, משק משפחת ג'האשן, סבא חביב, משק אחיה, תה ויסוצקי, טבע גב, מיה תעשיות, ג.מ. טעם הארץ וקבוצת יבנה.

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר: "המכסות הפטורות ממכס צפויות להוריד משמעותית את מחיר שמן הזית המיובא לצרכנים, ואני קורא לצרכנים להשוות מחירים ולנצל את ההטבה הגלומה במכסות הפטורות ממכס. במקביל, אני מברך את התעשיינים שנענו לבקשתנו והתגייסו לרכוש מתוצרת הגידול המקומי, על מנת להבטיח את המשך קיום ענף גידול הזיתים בישראל".

יו"ר וועדת המכסות במשרד הכלכלה והתעשייה, דני טל, מסר: "להערכתנו, בשנת 2021 צפויה עלייה במחיר שמן הזית לצרכן. המכסות הפטורות ממכס, כמו גם ההליך התחרותי שבו הזוכים מתחייבים למחיר נמוך לצרכן, יסייעו במיתון עליית המחירים הצפויה. מחירי שמן הזית ישווקו לצרכנים במחיר 9.80-12.80 שקלים, הנמוך בכ-60% ממחיר שמן הזית כיום".

בעקבות משבר הקורנה אושר פטור ממכס לאלכוהול נקי למטרות ייצור