חדשות    

בשנים 2014-15 תשווק רשות מקרקעי ישראל קרקע לבניית כ- 81,171 יח"ד

משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל השיקו אתר חדש בו הם חושפים את התוכנית השיווקים של קרקעות הלאום לשנתיים הקרובות. האתר פורש בפני הציבור הרחב, היזמים והקבלנים את מכלול המידע ואת מפת שיווק הקרקעות לשנים 2014- 2015 בצורה חדשנית, אינטראקטיבית ובהירה. אשר משרטטת את מפת הנדל"ן העדכנית של ישראל לשנתיים הקרובות. בשנים 2014-15  תשווק רשות מקרקעי ישראל  קרקע לבניית  כ- 81,171 יח"ד במכרזים פומביים זאת בנוסף להקצאת קרקע ללא מכרז בהיקף משוער של 15,000 יח"ד. 

לדברי השר אורי אריאל יו"ר מועצת מקרקעי ישראל  ושר הבינוי והשיכוןאתר  השיווקים החדש הוא כלי נוסף ששם במרכז את השקיפות, הנגישות למידע, השירותיות לתושבי ישראל. האתר משקף את מאמצי משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל להגדיל את  היצע הדיור במדינת ישראל תוך מציאת פתרונות יצירתיים לקידום הבנייה בישראל ולפתרון משבר הדיור, במטרה להביא להפחתת מחירי הדיור. זאת על פי מדיניות הממשלה, אשר הציבה את נושא הדיור בסדר עדיפות גבוה״.

בנצי ליברמן מנהל רשות מקרקעי ישראל: "באמצעות אתר השיווקים ניתן יהיה לעקוב אחר שיווקי המדינה ברחבי הארץ, בחלוקה למרחבים עסקיים, שנים או וגורמים משווקים, לדעת כמה יחידות דיור עתידות להיבנות ובאילו אזורים, ולעקוב אחר פרויקטים נוספים העתידים לצאת בתקופה הקרובה. כל אזרח יוכל לדעת היכן צפויות לקום בשנים הקרובות שכונות חדשות והיזמים והקבלנים יוכלו לתכנן על בסיס המידע שבאתר את מהלכיהם בשנים הקרובות. המידע הכלול באתר היה קיים עד כה במאגרים הממשלתיים השונים. זו הפעם הראשונה שאתר אחד מגיש את המידע בצורה מרוכזת מתואמת בהירה ונגישה שמקיפה את כל צרכי היזם הקבלן והצרכן הפוטנציאלי. בנוסף באתר ניתן למצוא קישורים לאתרים המרכזיים ביותר בתחום המקרקעין, לרבות אתרי מכרזים והליכים סטטוטורים.

האתר בנוי על בסיסי מאגרי המידע הרשמיים של ממשלת ישראל והוא מתעדכן על פי מאגרים אלה. תוכנית העבודה לשיווק קרקעות בשנתיים הקרובות המוצגת באתר מבוססת על פתרון חסמים של גורמים שונים (בעיקר בתחום התכנון הסטטוטורי ותשתיות העל) לפי לוחות זמנים אשר נקבעו על ידי משרדי הממשלה הרלוונטיים ורשות מקרקעי ישראל. יתכנו שינויים בלוחות הזמנים בחלק מהפרויקטים בין אם כתוצאת ביצוע מוקדם של תוכניות אשר הוערכו לשלב מאוחר יותר או בין אם במקרי עיכוב בביצוע תוכניות אחרות.

בשל עובדה זו לוחות הזמנים של התוכניות השונות יעודכנו באתר מידי רבעון (אנו מעריכים שינויים ב- 30% מהפרויקטים). פרטי המידע המוצג באתר זה רלוונטי לאדמות המשווקות על ידי רשות מקרקעי ישראל ואינן כוללות את השיווקים והבינוי בקרקע פרטית. משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל מזמינים אתכם לגלוש באתר ולהתעדכן בנוגע לפרויקטים השונים המתוכננים לשיווק ברחבי הארץ ונשמח לקבל מכם כל פנייה בנוגע לאתר או למידע המוצע בו.

להלן הקישור:
 http://www.land.gov.il/shivukweb/pages/index.html

ניתן להגיע לאתר השיווקים מאתר הרשות www.land.gov.il  , במרכז הדף יש באנר ובו כיתוב המפנה לאתר.

האתר עובד היטב בכל הדפדפנים הסטנדרטיים: כרום, מוזילה ואקספלורר.

האתר עובד גם במכשירי סמארטפון מבוססי אנדרואיד, אך אינו רספונסיבי באופן מלא.