חדשות    

גוגל משיקה שירות רחפנים מסחרי לפני אמזון

למרות הניסויים של אמזון שהתחילו לפני חמש שנים, גוגל משיקה שירות מסחרי של רחפנים לפניה. למי זה טוב?

אלפבית, חברת האם של גוגל, הציגה שירות משלוחי רחפנים מסחרי ראשון באוסטרליה. על פי הדיווח של ABC אוסטרליה, השירות יושק בחמש שכונות פרברים של הבירה קאנברה. בשלב ראשון הרחפנים, שמופעלים על ידי חברת Wing של אלפבית,  ישמשו למשלוח של תרופות, קפה, ומוצרי מזון קטנים.

בכך גוגל הכתה את אמזון, שהייתה צפויה להציג שירות כזה לפני כל מתחרותיה;  כבר ב-2014 היא הציגה את התשתיות להפעלת הרחפנים ואף החלה בניסויים. . Wing, הסטארט-אפ שמפעיל את השירות הפך מפרויקט פנימי של אלפבית במעבדות X לחברת בת לפני כשנה, כשהוכחה יכולתו הטכנולוגית.

המיזם קיבל את אישור רשות שדות התעופה באוסטרליה. הניסוי שבוצע עד כה כלל כאלף משלוחים ללא תקלה. עם זאת הניסוי לא עבר בשקט, והתושבים התלוננו על הרעשים שמקימים הרחפנים כשהם עוברים מעל הבתים. לכן פיתחה ווינג גרסה חדשה של הרחפן אבל רועשת הרבה פחות. המשלוחים יפעלו כעת עבור כמה עסקים בעיר יחידה. בהמשך יורחב היצע המוצרים גם לגלידות, שוקולדים, לחם ואפילו ציוד גולף.

אלא שהתוכנית של גוגל לא כל כך מובנת; גוגל לא תשתמש בשירות אלא תמסור אותו לקמעונאים. זה ידרוש ממנה השקעה עצומה, אף שגוגל אינה עוסקת בקמעונאות. לעומת זאת, אמזון, שעוסקת בקמעונות, נהנית יותר משימוש ברחפנים, שפותרים לה כמה בעיות משלוחים ובראשן המייל האחרון, המקומות שקשה יותר להגיע אליהם. אלפבית עצמה לעומת זאת לא תוכל להסתפק בשירות רחפנים בלבד כדי להצליח לבנות עסק. היא תצטרך להוסיף גם שירותי משלוחים קרקעיים ובזה היא לא מתמחה עדיין. מה שכן כנראה אמזון תמהר יותר להציג שירות דומה; והיא לא תשאיר את ההובלה בידי אלפבית ללא תחרות. גוגל מוסיפה בכך עוד ענף לתחרות באמזון. אלו כבר מתחרות במחשוב ענן, סטרימינג, סייעניות חכמות ובינה מלאכותית. השאלה אם התחרות הזו הולכת למקום חיובי או להרבה מוצרים על המדף עוד לפני שנבדקו כראוי.

ראדא – השתלבה בפרויקט של רפאל למכירת מוצר להגנה מרחפנים

פתרונות משלוח לכתובות בעייתיות או לא קיימות