מדריכי כרטיסי אשראי    מובייל וגאדג'טים    

גוגל פיי – מה צריך לדעת

מעודכן ל-02/2020

בסוף השנה צפויה להיכנס לשימוש בישראל גוגל פיי, אפליקציית התשלומים של גוגל וארנק דיגיטלי. כניסתה של האפליקציה לישראל תהווה איום לא רק על אפליקציות בתשלום, בבעלות הבנקים בישראל, אלא גם על חברות האשראי.

תחילה גוגל פי מתכוונת להפעיל את השירות רק באתרי הסחר ולאחר מכן גם בחנויות פיזיות. בארצות הברית, הודו ואנגלה אפשר להשתמש בשירות גם בין אזרחים ולא רק עבור עסקים. ברוסיה וביפן אפשר להשתמש בשירות גם עבור נסיעה באוטובוסים. בדומה לאפליקציות הישראליות, גם כאן התשלום הוא באמצעות הזנת כרטיס האשראי או פייפאל. גוגל הצהירה שתחילה  השימוש בה בישראל יהיה בסחר מקוון ורק לאחר מכן בחנויות פיזיות.

ארנק דיגיטלי

בניגוד לאפליקציות התשלום בארץ, בחו"ל גוגל פיי משמשת ארנק דיגיטלי לכל דבר ובה אפשר לשמור נכנסים דיגיטליים כמו כרטיס טיסה, תווי קנייה, שוברים וכרטיסים להצגות ולהופעות

הבעיות של גוגל פייב בכניסתה לארץ

בשלב זה, אם כי נראה שצפוי שינוי בקרוב, אין אישור לאפליקציות התשלומים של הבנקים לשימוש בבתי העסק וכן בסכומים גבוהים. לא ברור אם גוגל פיי תזכה לפטור, או שדווקא להפך, שכניסתה לארץ תוכרז כפוגעת בתחרות ויוטלו עליה מגבלות דומות.

בעיה אחרת היא מסופים תומכים בתקן EMV – תקן בטיחותי יותר הדורש הזנת קוד, שעל אף מאמצים של בנק ישראל לא תופס תאוצה בארץ.  גוגל הודיעה שתעזור לעסקים בהתקנת המכשיר התומך בטכנולוגיה שעלותו כ-1000-2000 שקל למסוף.

איך זה עובד

כדי שזה יעבוד מקרבים את הטלפון החכם, השעון החכם או מכשיר אחר רלוונטי כאשר האפליקציה פתוחה למסוף האשרי וטכנולגיית ה-NFC יכולה לקרוא את המכשיר במהירות. את זה עושים באמצעות לחיצה על G-PAY

אבטחה

מבחינת אבטחה השיטה בטוחה מכרטיס אשראי כי בעל העסק אינו מקבל את פרטי האשראי אלא רק מספר מוצפן זמני לצורכי אבטחה.

עמלה

גוגל לא גובה עמלה על השירות. היא מרוויחה מהשירות מה שהיא מרוויחה ממנוע החיפוש שלה ומשאר השירותים החינמיים שלה,, מידע על המשמשים שלה.

גוגל פיי, שירות התשלומים של גוגל, ייכנס לארץ