מדריכי כרטיסי אשראי    

גוגל פיי, שירות התשלומים של גוגל, ייכנס לארץ

מעודכן ל-02/2019

בשלב ראשון התשלום יהיה רק באתרים, לאחר מכן יהיה בסמארטפונים. השירות יחסוך מילוי טפסים ועמלות לבתי העסק

גוגל נמצאת בעיצומו של סבב פגישות לצורך השקת שירות גוגל פיי בישראל. תושבי ישראל עדיין נאלצים לשלם עם כרטיסי אשראי ומזומן למרות שבעולם האמצעים הדיגיטליים שכיחים. על פי דיווחים בתקשורת בקרוב  נוכל לשלם בפשטות ובמהירות  עם מכשיר האנדרואיד שלנו באמצעות שירות התשלומים גוגל פיי.

נמסר כי נציגים של גוגל העולמית החלו, לצד צוות של גוגל ישראל, בסבבי פגישות עם רגולטורים, נציגי בנקים, חברות כרטיסי האשראי וגופים נוספים. הפעלת שירות גוגל פיי בישראל צפויה  לקראת סוף 2019, אז תתחיל גוגל להשיק את אפשרות התשלומים באמצעות גוגל פיי באתרים. בהמשך, גוגל תרחיב את השירות ותאפשר תשלום גם באמצעות הסמארטפון במקום כרטיס אשראי או מזומן.

איך להשתמש בגוגל פיי?צריך לקשר בין כרטיס האשראי הפיזי לבין האפליקציה, ונשמרים פרטי הכרטיס בחשבון הגוגל של המשתמש, כמו בפייפאל. לאחר מכן, באתרי קניות אשר תומכים בגוגל, לוחצים על כפתור ה״שלם באמצעות GPay״, בוחרים כרטיס וכתובת לחיוב או משלוח, וגוגל כבר תבצע את הסליקה  המאובטחת ללא טפסים ומילוי פרטים בכל רכישה, גם לא בפעם הראשונה. השירות ללא עמלות מבית העסק או מהמשתמש  אך היא מסתייעת  באיסוף מידע על המשתמשים שעוזר לה להנגיש מודעות פרסומת מדויקות יותר על פי הרגלי הרכישה של המשתמש.

בשלב זה לא ידוע אם שאר הפיצ׳רים של גוגל פיי יגיעו לישראל: במקומות מסוימים   גוגל פיי משמש מעין רב-קו, ללא צורך בכרטיס נוסף; גוגל מאפשרת גם שימוש ב-GPay להעברת כסף בין משתמש למשתמש, בדומה לאפליקציות בנק כמו ביט  פפר פיי ופייבוקס; גוגל מאפשרת שימוש באפליקציה גם לשמירה של כמעט כל כרטיס אחר כמו כרטיסי קולנוע, כרטיסי טיסה, כרטיסי מועדון ואפילו שולחת התראה למשתמש כאשר הוא נכנס לחנות בה יש לו כרטיס מועדון או הנחה.

אם תצליח גוגל, ייתכן כי גם השירותים המתחרים בגוגל בתחום התשלומים ייכנסו גם הם לארץ,  כמו אפל פיי של אפל, או שירות סמסונג פיי המאפשר תשלום באמצעות מכשירי סמסונג  גם בעמדות אשר אינן תומכות בתשלומים באמצעות קירבה, אלא בכל מסופון אשר תומך בכרטיס אשראי סטנדרטי. גוגל כבר החלה בסוג של הפעלה מינימלית של שירות גוגל פיי בישראל בשנה שעברה לאחר שהעבירה את מערכת התשלומים של Waze Carpool (שהיא חברת בת של גוגל) למערכת גוגל פיי.

בכך גוגל בולעת את  המותגים שלה גוגל וואלט  וגם אנדרואיד פיי . שתי אפליקציות יהיו כעת חלק אינטגרלי מהאפליקציה החדשה, אנדרואיד פיי משנה את שמה ותיקרא מעתה גוגל פליי, ארנק גוגל ייקרא בינתיים Google Pay Send לצורך המיתוג החדש.

אבל לא צריך להוריד אפליקציות חדשות, בעדכון הבא שתיהן ישתנו בהתאם. כמו כן, כל הפרטים יישמרו ולא צריך לערוך שינויים חדשים.

גוגל תיכנס לתחום החדש והתחרותי של אפליקציות התשלומים. כיום ביט של בנק הפועלים כבר עוקפת את כרטיסי האשראי בסכום ההעברה הממוצע לעסקה, 260 שקלים לעומת 230 שקלים. אחריהם האפליקציות פפר פיי של בנק לאומי ופייבוקס של דיסקונט.

תחום האשראי יהיה תחרותי אף יותר לאחר שרפורמת שטרום תיכנס לתוקפה, ובה הבנקים יופרדו מחברות האשראי וינפיקו כרטיסי אשראי בנפרד. אך לא בטוח כמה כרטיסי אשראי יהיו מהותיים בקרוב לאור זה שהפיקוח על הבנקים העלה את תקרת התשלומים באפליקציות לאחרונה, ונראה ששם תהיה התחרות האמיתית.

אפליקציות התשלום של הבנקים – האם הן תחרות לחברות כרטיסי האשראי?

אפליקציית התשלומים של דיסקונט תגדיל את תקרת התשלומים ל-150 אלף שקל