מדריכי השקעות    

ג'וזף גרינקורן: הדולר עשוי להגיע ל-5 שקלים

ג'וזף גרינקורן, מומחה השקעות בוול סטריט ומנכ"ל מוריס גרופ: היורו עשוי לרדת מתחת ל-4 שקלים; התחזקות הדולר משקפת את האיתנות של המשק האמריקני מול השווקים האחרים בעולם

כבר לפני שלוש שנים היו אנליסטים וכלכלנים שחזו שהדולר יגיע ל-5 שקלים. הם טעו, וצריך ללמוד מזה  – הנבואה לא ניתנה לבני האדם;  אנחנו יכולים להעריך, לצפות, לבדוק תרחישים סבירים, אבל בסופו של דבר זו רק תחזית – אז קחו את התחזיות בערבון מוגבל, ועדיין חשוב להבהיר – יש כלכלנים ואנליסטים שקרובים בתחזיות שלהם יותר מאחרים וזה בזכות הניתוח שלהם. אז הם לא נביאים אך חשוב להבין על מה הם מסתמכים כדי להבין על מה שערי המט"ח נשענים ובהתאמה לנסות להעריך את כיוון הדולר, אם כי, כאמור, זה ממש לא פשוט, במיוחד במט"ח שמושפע מאלפי פרמטרים.

אז נתחיל בכלים – במדריכים הבאים תוכלו לקבל כלים – איך משקיעים בדולר, איפה כדאי, מהם דמי הניהול ועוד, ובהמשך נתייחס למר גרינקורן שחושב כבר תקופה ארוכה שהדולר יעלה ביחס לשקל.

איך משקיעים בדולר?

מדריך פורקס – חשוב! 

מחשבון דולר

גרינקורן מנתח ועוקב אחרי המט"ח כבר שנים רבות, והוא מתייחס בסקירותיו ליחס בין הדולר שקל. טענתו המרכזית היא שעל המשקיעים בישראל להיות מוכנים למצב שבו הדולר האמריקני יחצה את רף 5 השקלים, רף שלא ראה השקל-דולר מאז שנת 2002 אז הגיע לשיא כל הזמנים – 5.01 שקל לדולר. הוא מסביר שלמרות שזה נראה רחוק, מדובר כאן בתיקון מתמשך שמתבטא בהתחזקות של הדולר מול כלל סל המטבעות העולמי בכלל ומול השקל בפרט.  ג'וזף גרינקורן הוא מנכ"ל מוריס גרופ ומומחה השקעות בוול סטריט.

גרינקורן ציין כי השוק הישראלי נמצא בטווח הביניים בין השוק האמריקני המתאושש לשוק האירופי שממשיך להציג חולשה בולטת מול שווקים מרכזיים אחרים ביניהם גם אסיה. גרינקורן מעריך כי לאור התנאים הנוכחיים בשוק, לא יהיה מפתיע לראות את האירו נחלש גם אל מתחת לרמת מחיר של דולר אחד לאירו, וכך נוכל לראות בישראל את האירו נחלש עמוק מתחת לרמה של 4 שקל לאירו.

עוד מעריך גרינקורן כי סביבת הריבית הנמוכה תמשיך לשרור בשוק האמריקאי. סביבת ריבית נמוכה, יחד עם חוזק מהותי של השוק האמריקני לעומת שווקים אחרים, יובילו משקיעים להמשיך ולהשקיע בני"ע ונכסים שערכם נקוב בדולר אמריקני. בכל מקרה, עלייה של הריבית בארה"ב  לא תהווה שינוי מהותי לשוק האמריקני שצפוי יהיה להמשיך ולהציג עוצמה מהותית לעומת השווקים האחרים בעולם.


איך משקיעים בדולר?

מדריך פורקס – חשוב! 

מחשבון דולר