חדשות    

גני תקווה: אושרה תוכנית המתאר לבניית 1,700 דירות

מעודכן ל-08/2021

התוכנית תיתן מענה לאוכלוסיית יעד של כ-32,000 תושבים וכוללת תוספת של כ-281,000 מ"ר לטובת שטחי מסחר ותעסוקה, ומתחם תעסוקה שיוקם בצפון היישוב

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, בראשות שירה ברנד, אישרה את תוכנית המתאר הכוללנית לישוב גני תקווה. התוכנית, ביוזמת ובהובלת האגף לתכנון מקומי במינהל התכנון, נערכה על ידי משרד איזן אדריכלים ובוני ערים וכוללת תוספת של 1,700 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-32,000 תושבים.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה לשמר את מערך השטחים הפתוחים הקיים ביישוב ולחזקו באמצעות פיתוח גנים נוספים בתחום השכונות החדשות שיוקמו בעיר. כמו כן, התוכנית כוללת הקמת מתחם תעסוקה חדש בצפון היישוב שיתחבר עם אזור תעסוקה המקודם בצפון קרית-אונו, באופן שהמרחב המשותף לשתי הרשויות יהפוך למוקד משיכה למגוון שימושי תעסוקה בהם היי-טק.

הוועדה החליטה לאשר תוכנית שתשלב מגורים, תעסוקה, מבני ציבור ושטחים פתוחים בצפון היישוב. התוכנית על שטח כולל של כ-271 דונם כוללת 1,204 יחידות דיור ו-500 יחידות דיור מיוחד (דיור מוגן, מעונות סטודנטים). אופי הבינוי בתוכנית משלב בין בינוי של 8 עד 24 קומות במגורים ו-8 עד 30 קומות במבני התעסוקה. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 250,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-45 דונם של מבני ציבור מתוכם כ-40 דונם יוקצה עבור קריית חינוך חדשה, וכ-52 דונם של שטחים פתוחים.

בהיבט התחבורתי, התוכנית שמה דגש על קידום תחבורה ציבורית – נתיבים ייעודיים (נת"צ), הקמת מסוף תחבורה ציבורית שממוקם בסמוך לכביש 471, רשת צירים ירוקים ושבילי אופניים.

במועצה המקומית גני תקווה מתגוררים כ-21,400 תושבים. היישוב מצוי בתחום שבין דרך 471 (כביש מכבית) והעיר פתח תקוה- מצפון; קרית-אונו- ממערב; סביון- מדרום; במושבים גת רימון וכפר מעש- במזרח. שטח השיפוט של היישוב הינו 2,100 דונם.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, מסרה: "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של גני תקוה. התוכנית כוללת פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות בישוב,  מערך של שטחי ציבור בדגש על חיבור לשטחים הפתוחים הגובלים, זאת תוך השענות על מערכת תחבורה ציבורית איכותית".

אושרה להפקדה תוכנית מתאר למועצה המקומית אזור – הכוללת בניית 4,000 דירות