חדשות    

ג'נריישן קפיטל רוכשת 50% מרפק אנרגיה ב-70 מיליון שקל

קרן התשתיות והאנרגיה ג׳נריישן קפיטל (Generation Capital) המנוהלת ע"י יוסי זינגר וארז בלשה בשותפות עם ויולה (Viola), רכשה 50% מרפק אנרגיה בכ- 70 מיליון שקל. רפק אנרגיה, חברת בת של רפק תקשורת ותשתיות הציבורית המנוהלת ע"י רוני אורן, מחזיקה כ- 82% בשתי תחנות כח שהינן הנכס העיקרי שלה: רמת גבריאל ואלון תבור. היקף ההשקעה הכולל בתחנות הינו כ- 1.3 מיליארד שקל.

במסגרת הסכם ההשקעה תשלם הקרן 70 מיליון שקל עם רכישת המניות, הזרמת הלוואות בעלים ורכישת מחצית שטרי הון של רפק תקשורת. כמו כן, יזרימו הקרן ורפק תקשורת 20 מיליון שקל כל אחת לרפק אנרגיה לחיזוק המקורות ההוניים שלה, ובכך יגדלו האמצעים ההוניים של רפק אנרגיה ב- 40 מיליון שקל. בנוסף, קיימת התחייבות של רפק תקשורת להעמיד לרפק אנרגיה סכום נוסף בהיקף של כ- 21.5 מיליון שקל, היה ובמהלך השלמת הקמת התחנות תידרש הגדלה נוספת של השקעת הבעלים. השלמת העסקה כפופה לאישור צדדים שלישיים.

לשתי התחנות בטכנולוגית קוגנרציה הסכמי מימון סגורים מול דויטשה בנק ובנק מזרחי  ומממנים נוספים, הן נמצאות בשלב מתקדם של הקמה וצפויות להתחיל לפעול באמצע 2019 עם הספק מצרפי של כ- 146 מגה וואט חשמל ו- 80 טון קיטור. לתחנות הסכמים לרכישת גז ממאגר תמר והחל מ- 2022 מחברת אנרג'יאן שצפויה לפתח את המאגרים כריש ותנין. התחנות תספקנה חשמל וקיטור לשני לקוחות עוגן – תנובה ונילית. בנוסף, הן תמכורנה נתח מהותי לחברת חשמל ואף ללקוחות מקומיים באזורי התחנות שייהנו מאספקת חשמל וקיטור.

בג'נריישן קפיטל רואים בשוק תחנות הכח הפרטיות בגז טבעי סגמנט אטרקטיבי במיוחד ובעל פוטנציאל התרחבות משמעותי וזאת בעקבות מהפכת הגז הטבעי והמעבר של מקטע ייצור החשמל למגזר הפרטי. מג'נריישן קפיטל נמסר כי בכוונתה להמשיך ולהתפתח בתחום זה.

קרן ג׳נריישן קפיטל השלימה לפני כחודשיים גיוס ראשוני של כ- 230 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים ופרטיים, וכבר ביצעה שתי השקעות: בתחום התחבורה כשרכשה 49% מקבוצת בון טור תמורת כ 100 מיליון ש"ח ובתחום האנרגיה המתחדשת כשנכנסה לשותפות עם להב אל.אר לרכישת השליטה בחברת סולגרין הציבורית תמורת כ- 34 מיליון שקל.