חדשות    

ג'רי קוטישטנו, אי.בי.אי – אגרות החוב מיצו את העליות!

ג'רי קוטישטנו, מנהל השקעות ראשי ב- IBI גמל והשתלמות, מסביר לכם למה הוא חושב שמניות עדיפות על אג"ח וממשיך לעקוב אחרי התנהלות הבנקים המרכזיים. קוטישטנו מסכם את "תוצאות" הרבעון הראשון – "ת"א 100 עלה ב- 9%, השוק היפני ב- 10% והגרמני ב…22%. השוק האמריקאי בתשואה אפסית". כן, השוק הגרמני הפתיע לטובה, אבל מה יהיה בהמשך?

למדריך השקעה באג"ח

"התבטאויות הפד האמריקאי והנתונים המקרו-כלכליים בארה"ב משאירים את המשקיעים עם התובנה שהריבית בארה"ב לא תעלה בחודשים הקרובים", אומר קוטישטנו ומוסיף – " כר נוח מאד להמשך מגמה חיובית בשוקי המניות והאג"ח. מתי יהיה מימוש? לא יודע! שוב כולם מחכים למימוש כדי…לקנות עוד מניות.

"גם שוק המניות הישראלי משתתף השנה בחגיגה, על רקע הריבית האפסית והפדיונות מהקרנות הכספיות. הגיוני. ת"א 100 עלה ב- 9% ברבעון הראשון. הסיכונים של פעולותיו של כחלון והסיכונים הגיאו-פוליטיים נדחקו לשוליים. הכסף מדבר.

"אירופה בפתיחת שנה מדהימה, בהשראת ההרחבה הכמותית. מדד הדאקס הגרמני עלה ב- 22% ברבעון! הסיפורים היווניים שוב מתחילים לצוף, פשוט כי…אין פתרון כלכלי לבעיה היוונית. או שגרמניה והגוש ימשיכו לשאת את המעמסה היוונית על גבם, או שיקחו את הסיכון בהפרשת יוון החוצה מגוש האירו. ומה קורה ברוסיה? שקט מתוח.

"גם שוק המניות היפני, שאני אוהב, אבל רבים לא שמים לב אליו, סיים רבעון מעולה. הניקיי עלה ב- 10% ברבעון שחלף. שוק המניות האמריקאי בתשואה אפסית ברבעון, על רקע הדולר החזק, החשש מצמצום מוניטרי והתמחור היחסי הפחות נוח.

"זה היה רבעון שבו הכסף מדבר בשוקי המניות – רבעון קלאסי מבחינת השקעות. בשני האיזורים בהם יש הרחבה כמותית בפועל (אירופה ויפן) שוק המניות עלה חזק. בארה"ב, בה יש סיכוי להידוק מוניטרי בהמשך השנה, השוק לא עלה. נצטרך להמשיך ללכת בעקבות הבנקים המרכזיים והריביות הנמוכות בהמשך השנה.

"שוקי האג"ח במיצוי מסויים. ירידת התשואות בארה"ב כבר מוגבלת ובארץ קשה לראות פעילות חריגה של בנק ישראל בקרוב, שכן צפויים לנו שני מדדים חיוביים – מרץ ואפריל. בשוק הקונצרני היצע ענק של הנפקות, שמקשה על המרווחים להיסגר. אני בהחלט לא מאשים את החברות המגייסות, אלה עסקאות מימון מעולות בשבילן. וזה שוב מוביל אותי לתזה שמניות עדיפות על אג"ח, אבל בינתיים בשנים האחרונות מניות ואג"ח עלו גם יחד. האם זו נקודת הפיצול?".

למדריך השקעה באג"ח

 

למדריך השקעה במניות