חדשות    

ג'רי קוטישטנו מ-IBI: להיזהר מהאג"ח הקונצרני!

ג'רי קוטישטנו, מנהל השקעות ראשי, IBI גמל והשתלמות, מזהיר מפני השוק הקונצרני . "בישראל, שוק המניות ממשיך להפגין עוצמה רבה, על רקע הריבית האפסית שגוררת כספים 'סולידיים' של הציבור אל תוך שוק המניות המקומי. בנק ישראל מתבטא בהחלטת הריבית האחרונה שישמור על ריבית נמוכה למשך זמן רב ואף ישקול צעדי הרחבה נוספים. עובדה זו תומכת בשוק האג"ח הממשלתי המקומי, גם אחרי עליות נאות בשנה האחרונה. לעומת זאת, בשוק הקונצרני מגיעות הנפקות ברמה כל כך נמוכה, שלא ראינו מאז שנת 2007. חלקן ממש זבל. אבל, אתם יודעים, אחרי הזבל בא המיץ של הזבל ורק אז באה הנפילה…בקיצור, הייתי ממשיך לשמור על "איכות" בקונצרני בארץ ולא מתפתה לתשואות גבוהות קצת יותר, למרות הכניסה המאסיבית של הציבור לקרנות הנאמנות"

"הדולר התחזק מאד בעולם מול כל המטבעות ויש מקום להפוגה (זמנית). עיקר המהלך נובע מהבדלים שבין כלכלת ארה"ב המתחזקת לכלכלות האחרות בעולם, שהן עדיין חלשות, ובעיקר כלכלת אירופה. גם לגבי כלכלת סין מתרבים שוב הספקות. שוב נראה שהם קצת "מייפים" את נתוני הצמיחה…בכלל, עולם של דולר חזק ומחירי סחורות יורדים (בגלל סין) עושה פחות חשק להגדיל נכסי סיכון.

"בנוסף, בעולם יש לא מעט "רעשים" גיאופוליטיים, אשר עלולים להפריע לשווקים הפיננסיים בטווח הקרוב. הסיפור המשמעותי ביותר נשאר רוסיה והסנקציות של מדינות המערב על רוסיה אל מול צעדי התגובה של פוטין. פוטין כבר החל לקדם חוק שמאפשר לו להלאים נכסים של גופים מערביים ברוסיה (כאילו שהוא צריך חוק בשביל לעשות את זה) ואז שלח איזה שר זוטר להכחיש את זה. בנוסף, יש לנו את מהומות החופש בהונג קונג – הבירה הכלכלית החשובה של אסיה. ויש גם הפצצות על דאעש וגם את הקטלונים שרוצים עצמאות מספרד. לא חסר…

"ולסיום, ביבשת אירופה – שוב…חיכינו לדראגי (נגיד הבנק האירופי המרכזי ECB). היינו צריכים לדעת שנתאכזב. ביום חמישי האחרון דראגי הוסיף אך מעט על הצהרתו מהחודש שעבר. תוכנית הרכישות האירופית תימשך שנתיים לפחות ותכלול רכישת Covered Bonds כבר במהלך החודש הנוכחי ורכישות של Asset Backed Securities  במדינות שדירוגן מתחת ל BBB-. לפי החישוב שלי זה רק יוון וקפריסין. צעד האמת קצת מוזר ומאכזב. מה עם איטליה מולדתו?! דראגי ציין כי תוכנית הרכישות תגדיל משמעותית את מאזן ה-ECB, אבל לא ציין יעד רשמי. היעדר יעד רשמי של רכישות הצית ירידות בשוקי המניות באירופה. שוב נראה כאילו דראגי עדיין לא יודע מה הוא הולך לעשות ואיך הוא הולך לעשות את זה, והגרוע מכל, לא התחייב על כמה".