אישים בפיננסים    חדשות    

דב קוטלר – מהמגזר הפרטי בחזרה לבנק?

מעודכן ל-07/2019

על פי העדויות בתקשורת, דב קוטלר הוא המועמד העיקרי לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים, לאחר פרישתו של אריק פינטו. קוטלר שימש מנכ"ל ישראכרט בשנים 2014-2008. אז כמובן ישראכרט הייתה בבעלות הפועלים, אך בשנה האחרונה הונפקה לציבור. קוטלר גם היה מנכ"ל בית ההשקעות פריזמה, אך שימש בתפקיד זה שנתיים בלבד. פריזמה הייתה בית השקעות קטן של קרן מרקסון, שבו קרנות נאמנות וקופות הגמל נרכשו בהון רב.לם  בית ההשקעות סבל מפדיונות כבדים של כספים, משערוריות פנימיות – ובסופו של דבר בתחילת 2008 קוטלר נפרד מתפקידו. בהמשך פריזמה קרסה, ונכסיה נמכרו לפסגות ולאקסלנס.

אך ההון הרב שהושקע בפריזמה לא הצדיק את עצמו. רוב הפעילויות שלו מוזגו לתוך האחרים ובית ההשקעות קרס. אך לא בתקופתו של קוטלר ואך לא הצליח לחמוק מתדמית שלילית.

ובכל זאת אמר שנתיים אחרי קריסת  פריזמה בראיון לגלובס: "אני מנהל הרבה יותר טוב אחרי פריזמה, חד וחלק. בארה"ב אחד מכללי הניהול למנהלי חברות ענק זה לעבור גם ניסיון שלילי. מלמדים את זה בהרווארד".

בישראכרט הגיע להישגים. אלה היו שנים שבהן לא היתה תחרות אמיתית בתחום כרטיסי האשראי, והדבר סייע לישראכרט – שנהנתה מגב פיננסי חזק של החברה האם בנק הפועלים – לבסס את מעמדה כחברה הגדולה והרווחית ביותר בענף, עם רווח שנתי של מאות מיליוני שקלים. קוטלר העשיר בתקופה זו את חשבון הבנק שלו בכמה עשרות מיליוני שקלים.

לפני הכישלון של פריזמה היה מנכ"ל בנק אגוד וויזה כאל. כיום הוא עוסק בפעילויות "פרטיות" ובעיקר מראשי ובעלי המניות בקרן ההשקעות בנדל"ן אינטו, ואם ימונה למנכ"ל בנק הפועלים, יצטרך להיפרד מאינטו. אינטו היא פלטרפומה להשקעות בנדל"ן יזמי בחו"ל, בעיקר בארה"ב, שפתוחה למשקיעים מהציבור הרחב. נציין כי קוטלר התבקש להיות מנכ"ל דיסקונט, אך סירב.

ידיעות אחרונות ירכוש חזרה את מניות פישמן מבנק הפועלים, סכום העסקה 215 מ' שקל