חדשות    

דודו זקן, המפקח על הבנקים קורא לציבור לחסוך בעמלות בבנקים – להצטרף לשירות המסלולים

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, דודו זקן,  פותח  במהלך הסברה לציבור הרחב, באמצעות הרדיו, בנושא שירות מסלולי העמלות בחשבון העובר ושב.

מטרות פעילות ההסברה הן:. הגברת מודעות לקוחות הבנקים לזכויותיהם; הנעת הלקוחות לפעול לשיפור תנאי ניהול חשבונם בבנק;. הגברת השימוש ב'מחשבון מסלולי העמלות' שבאתר בנק ישראל המאפשר קבלת החלטה צרכנית מושכלת, המבוססת על היקף הפעולות הייחודי של כל לקוח בחשבון העו"ש שלו. בקיצור, הפיקוח על הבנקים מעוניין שסוף סוף תבדקו את העמלות שלכם ותבחרו את המסלול הנכון והמתאים לכם (כאן באתר- יש מחשבון עמלות שבודק מי הבנק הזול ביותר – אל תוותרו על בדיקה)

החל מה-01.04.2014, מחויבים הבנקים לקבוע מחיר אחד לניהול חשבון עובר ושב לשני מסלולים (מסלול בסיסי או מסלול מורחב). בכל מסלול יכללו הפעולות אותן יוכל לבצע הלקוח בחודש תמורת מחיר קבוע מראש.

המסלול הבסיסי – כולל פעולת פקיד אחת ו-10 פעולות בערוץ ישיר, במהלך תקופה של חודש. מסלול זה משקף פעילות ממוצעת של לקוח בחשבון עובר ושב. מסלול זה מפוקח, ומחירו עומד על סכום מרבי של 10 ₪ לחודש.

המסלול המורחב – כולל 10 פעולות על ידי פקיד ו- 50 פעולות בערוץ ישיר, במהלך תקופה של חודש. מסלול זה מיועד בעיקר ללקוחות, יחידים ועסקים קטנים, שהיקף הפעילות שלהם בחשבון העו"ש הוא מעל הממוצע.

דוד זקן, המפקח על הבנקים: "מסלולי העמלות פותחים בפני לקוחות הבנקים צורת תשלום נוספת, שלא הייתה קיימת קודם לכן. השיטה מוזילה במקרים רבים את עלות ניהול חשבון העו"ש, ומאפשרת להשוות בקלות מרבית בין עלויות ניהול החשבון בבנקים השונים. אני ממליץ ללקוחות הבנקים להקדיש מספר דקות לנושא, ולבדוק מהי צורת תשלום העמלות המשתלמת ביותר עבורם, בין באמצעות הצטרפות לאחד המסלולים המוצעים ובין באמצעות תשלום לפי פעולה, ולהצטרף למסלולים במקרים המתאימים.".

על מנת שלקוח יוכל לקבל החלטה מושכלת באשר לכדאיות הכלכלית של הצטרפותו לשירות המסלולים, נקבע כי על הבנק להציג ללקוח המבקש להצטרף לאחד המסלולים, לפני הצטרפותו, את סכומי העמלות שנגבו ממנו, במהלך הרביע שלפני הרביע שקדם למועד הגשת בקשת ההצטרפות, בגין השירותים הכלולים במסלול, לפי פירוט של סוגי הפעולות שביצע ומספרן בחלוקה לחודשים.

בנוסף, על מנת לסייע ולהמחיש לכל לקוח, בין אם הוא משק בית או עסק קטן, מהי שיטת תשלום העמלות הכדאית ביותר עבורו, יצר הפיקוח על הבנקים באתר בנק ישראל את מחשבון מסלולי העמלות. מטרות המחשבון הן שתיים:. לסייע לכל לקוח לבדוק מהי שיטת תשלום העמלות הזולה ביותר עבורו בבנק בו הוא מנהל את חשבונו; לאפשר ללקוח להשוות את עלות ניהול החשבון, בהתאם למאפיינים הספציפיים שלו, בבנק שלו, לעלות ניהול אותו החשבון בבנקים אחרים, לצורך בחינת כדאיות המעבר מבנק לבנק.

ההצטרפות למסלולים קלה מאד. היא אפשרית באמצעות פנייה לסניף הבנק, בטלפון או באמצעות אתר האינטרנט של התאגיד הבנקאי.

 

לבדיקה – איזה בנק הזול ביותר?