חדשות    

דוניץ – אין האטה בדוחות;צפי לרבעון ראשון טוב

בחברת הבנייה דוניץ עסקים כרגיל. החברה מכרה ב-103.4 מיליון שקל והרוויחה 11.6 מיליון שקל, לעומת מכירות בסך 122.8 מיליון שקל ורווח של 16.4 מיליון שקל ב-2010. התוצאות ב-2011 טובות משמעותית מהתוצאות בממוצע רב שנתי, ובמילים אחרות, ההאטה בשוק הדירות, בינתיים לא משפיעה באופן מאוד משמעותי על החברה. יתרה מזו – החברה צפויה להכיר בהכנסות גבוהות משמעותית ב-2012 על רקע מסירת הדירות.
החשבונאות לא מאפשרת להכיר בהכנסה בעת חתימת העסקאות, אלא רק בסוף התהליך – בעת מסירת הדירות , כך שיש לדוניץ סוג של הכנסות נדחות/ צבר הזמנות עתידי, והיא מעריכה בהסתמך על עיתוי המסירה כמה יהיה ההכנסות בתקופה הקרובה. ברבעון הראשון של 2012 היא צפויה לדווח על מכירות של מעל 100 מיליון שקל, כמעט כמו כל שנת 2011.
הנהלת דוניץ מסבירה בדוחות –"בשנת 2010 ובמחצית הראשונה של שנת 2011 המשיכה התאוששות במשק הישראלי מהמשבר הכלכלי העולמי.ההתאוששות באה לידי ביטוי בכל ענפי המשק. בענף הנדל"ן ניכרת בתחילת שנת 2011 התייצבות הן בקצב מכירת יחה"ד והן בעליה במחיריהן. יחד עם זאת, במחצית השנייה של שנת 2011 ועד למועד הדוח חלה האטה משמעותית בקצב מכירת הדירות למגורים אשר נגרמה בין היתר בגין השינויים בשוק הדירות למגורים שנובעים מהתגברות מעורבות הממשלה הכוללת בין היתר הגדלת היצע הדירות, קיצור תהליכים בירוקרטים, הקשחת מדיניות מתן משכנתאות לדירות למגורים והמחאה החברתית שהחלה בחודש יולי 2011 אשר אחת ממטרותיה העיקריות הינה מאבק במחירים הגבוהים של הדירות למגורים, שגרמו לציפייה לירידת מחירים משמעותית, ציפייה שטרם התממשה".
"הצמיחה במשק הסתכמה בשנת 2011 בכ- 4.8% , בדומה לשנת 2010 " כותבים מנהלי דוניץ ומוסיפים – " צפויה מגמת האטה במשק והצמיחה צפויה להסתכם בכ 2.8% נכון למועד הדוח, אין באפשרות הנהלת החברה להעריך אם המשבר הכלכלי עולמי הסתיים וכן אין באפשרותה להעריך את השפעת הזעזועים המדיניים והחברתיים שאירעו לאחרונה בעולם ובארץ על הכלכלה העולמית ועל המשק הישראלי בפרט ולאמוד את השפעתו, אם בכלל, על פעילות החברה ועל תוצאותיה הכספיות בעתיד. ככל שהמשבר הכלכלי העולמי והזעזועים המדיניים בעולם ובארץ ישפיעו על תחום הנדל"ן למגורים בארץ, החברה מעריכה כי איתנותה הפיננסית, מצב נכסיה ותזרים המזומנים השוטף שלה יאפשרו לה להתמודד בצורה נאותה עם תקופת המיתון ככל שתהיה כזו, לממן את פעילותה ולעמוד בהתחייבויותיה".