מדריכי דירה ומשכנתא    

דיור בר השגה למורים – בקרוב בתל אביב

לאחר שעיריית תל אביב הצהירה על חניה חינם למורים שיבואו לעבוד בתל אביב, עכשיו היא מציעה למורים שיעבדו בשטחה דיור בר השגה. הדיור מיועד למורים המתקשים בשכר דירה.

בשלב ראשון יוקצו 70 דירות בפרויקט שוק העלייה, שבנייתו עתידה להסתיים בתחילת 2021. כך העירייה חוזרת לשיכונים לפי מקצועות. בפרויקט יגורו אך ורק אנשי חינוך והוראה. העירייה קבעה תקרת שכר דירה בגובה 4,000 שקלים לזכאים.

שירלי רימון ברכה, מנהלת מנהל החינוך בעיריית ת"א-יפו,  מסבירה: "שכר המורים נמוך ביחס ליוקר המחייה בעיר. הם לומדים בסמינר הקיבוצים, מכללת לוינסקי ואוניברסיטת ת"א. בשנתיים הראשונות הם עובדים בסטאז' בעיר ואז, כשהם כבר צריכים להתמקם, או להרחיב את המשפחה, הם לא יכולים לעמוד ביוקר המחייה בעיר ועוזבים את העיר לטובת רשויות אחרות שבהם יותר קל לקנות או לשכור דירה.

"נוסיף לזה את העובדה שקשה מאד להיכנס מחוץ לעיר, בגלל העדר תחבורה ציבורית ראויה, פקקים או העדר חניה, והגעת למצב שמי שלא גר בדירה שלו בתוך העיר לא יכול להיות מורה בתל אביב.

"אנחנו עושים תוכנית רב שלבית. התחלנו בתוכנית הסבה לאקדמאים שרוצים קריירה שנייה, כך שבספטמבר ייכנסו 35 מורים שעשו הסבה ושרואים בעבודה שליחות.

"הדבר השני שעשינו הוא להקל על המורים בתחום החניה. מי שמגיע מחוץ לעיר יקבל תשלום על חניה בכחול לבן, דרך פנגו, סלופארק או דרך החניונים של אחוזות חוף.

"והפתרון השלישי, שהוא הכי רדיקלי, ונדמה לי שאנחנו העיר היחידה בעולם שעושה את זה, זה לבנות דירות שלושה חדרים, 80 מ"ר כל דירה. אנחנו מקוות שזה יעודד מורים מחוץ לעיר לעבור לגור בת"א ולמצוא את משרתם פה, וימנע בריחה של מורים צעירים. אם נראה שזה יצליח, אז יש לנו עוד שני בניינים בתכנון".

בנוסף יוקמו במקום קאנטרי קהילתי שיכלול בריכות ומכון כושר וכן גינה ציבורית גדולה לרווחת התושבים. כ-600 מ"ר יוקדשו למסחר בקומת הקרקע של שניים משלושת הבניינים וחניון ציבורי שיכלול כ-260 מקומות חניה יבנה בחלקו המערבי של המתחם בחזית לרחוב העלייה, במבנה ששימש בעבר חלק משוק העלייה ומעליו.

ראש העירייה רון חולדאי אמר: "על מנת לאפשר למורות ולמורים שלנו, שהם הנדבך העיקרי והלב הפועם של מערכת החינוך העירונית, להקדיש את עצמם למשימת חינוך ילדינו בלב שקט, עיריית תל-אביב-יפו שואפת ליצור עבורם את התנאים הטובים ביותר. הקצאת חניות חינם ופרויקט דיור בר השגה הם תנאים שמקלים על מציאות חייהם ומבהירים את מחויבות העירייה כלפי המורות והמורים".

תוכנית שדה דב – 16 אלף יחידות דיור, 6.9 אלף דירות לדיור בר השגה

דיור בר השגה בתל אביב – מידטאון, פרויקט WE, פרויקט גני שפירא, יד אליהו ויסוד המעלה

דיור בר השגה לכל מי שאין לו דירה – אבסורד